اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

چشم‌انتظاری برای پروژه‌ای که 17 ساله شد/ 22 خرداد پایان ترافیک در محور ساری -تاکام

کابوس تکراری ترافیک در محور ساری -تاکام درحالی 17 ساله می‌شود که باتوجه به دو بانده شدن این محور مردم انتظار دارند هرچه زودتر به پایان برسد.

چشم‌انتظاری برای پروژه‌ای که 17 ساله شد/ 22 خرداد پایان ترافیک در محور ساری -تاکام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کابوس تکراری ترافیک در محور ساری- تاکام درحالی ۱۷ ساله می‌شود که باتوجه به دو بانده شدن این محور مردم انتظار دارند هرچه زودتر به پایان برسد.

درحالی‌که اعلام شده بود پنجم خرداد ماه امسال این پروژه به‌صورت ویدئو کنفرانسی توسط مسؤولان کشوری افتتاح شود اما می‌بینیم هنوز به این چشم انتظاری ۱۷ ساله پایان داده نشده است.

درحالی شاهد ترافیک در این محور هستیم که همچنین ترافیک موجب معطلی حتی چند ساعته مردم منطقه و مسافران شده است.

 

ترافیک، قصه تلخی است که همواره مردم در این مسیر با آن مواجه هستند که در سال‌های اخیر بحث یک‌طرفه شدن آن در دستور کار پلیس است که در حد مرهم بود.

این روزها که فصل کشاورزی است تردد مردم بومی بیشتر شده و از طرفی بحث حضور مسافران بر این شرایط افزوده و موجب شده مردم ساعت‌ها پششت صف‌های طولاتی ترافیک معطل شوند.

غلام عباس رستمی مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: محور کیاسر بخشی از کریدور شمال به جنوب و یکی از شریان‌های مهم ارتباطی بین استان‌های مازندران و سمنان است که در جابه‌جایی کالا و مسافر نقشی اساسی ایفا می‌کند.

وی افزود: شاهد حجم بالایی از وسایط نقلیه سبک و سنگین است که در ایام اوج سفر با گره‌های ترافیکی مواج می‌شود از این رو تبدیل این راه به بزرگراه در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران گفت: بخشی از این محور حدفاصل ساری تاکام به طول ۲۱.۳ کیلومتر ارتباط بین مرکز استان مازندران با بیش از ۲۵۰ روستا را برقرار می‌کند.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی باند دوم ساری- تاکام در دوقطعه، قطعه اول حدفاصل ساری تا هولار به طول ۱۳.۳ کیلومتر اتمام و به‌دلیل رفع گره ترافیکی زیر عبور رفته و قطعه دوم حدفاصل هولار تا سه‌راهی تاکام به‌طول ۸.۳ کیلومتر که درحال حاضر ۳.۷ کیلومتر در دست بهره‌برداری و بقیه در حال احداث است.

رستمی یادآور شد: پروژه چهارخطه محور کیاسر قرار است ۲۲ خرداد ماه افتتاح شود.

وی با بیان اینکه در حال نصب نیوجرسی، علائم راهنمایی و رانندگی و درحال انجام باند رفت و برگشت محور کیاسر هستیم، افزود: پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول ۱۳ کیلومتر و قطعه دوم هشت کیلومتر است.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران تصریح کرد:  البته سه کیلومتر از ورودی گلورد تا سه راهی تاکام هنوز چهاربانده نشده که امیدواریم با رفع مشکل این عملیات نیز انجام شود.

رستمی در پایان گفت: ارزش ریالی این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان است که برای احداث آن هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول