اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازدید فرماندار از کارگاه‌های تولیدی تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان با هدف رفع موانع و مشکلات از روند تولید چند کارگاه در تویسرکان بازدید کرد.

بازدید فرماندار از کارگاه‌های تولیدی تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز فرماندار با همراهی چند تن از روسای ادارات از فرایند تولید محصولات چند کارگاه تولیدی در سطح شهرستان با هدف بررسی روند کار و رفع مشکلات از نزدیک بازدید کرد.

نخستین کارگاه تولیدی، بسته‌بندی سبزیجات محلی به سبک سنتی معصومه رضی، کارآفرین تویسرکانی بود. این کارآفرین در خصوص فعالیتش با اشاره به تولیدی بسته‌بندی محصولات محلی از جمله سبزیجات افزود: هم‌اکنون سه نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند، در صورت حل مشکل مکان، با توسعه کارگاه اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترشیجات و سرکه محلی در کارگاه تولید می‌شود، از آسیب وارده به کارگاه با شیوع کرونا سخن گفت و تاکید کرد: با این وجود کارگاه ما با رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی به دلیل مطالبه مشتریان فعالیت می‌کرد.

رضی به فعالیت چهار ساله کارگاه بسته‌بندی سبزیجات محلی با بهره‌مندی از دسترنج کشاورزان بومی اشاره کرد و گفت: همه محصولات ما کاملا طبیعی و دارای کیفیت بالایی هستند به همین لحاظ مشتریان هم راضی و استقبال هم زیاد است.

کارگاه بعدی، بستنی‌سازی «پدرخوب» در روستای مبارک‌آباد بود که به «همهمه» تغییر نام داده است، قاسم بیاتی، مسوول کارگاه تولیدی بستنی تعداد اشتغال ایجاد شده در این کارگاه را ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵ سال فقط فروشنده بودیم و ۵ سال اخیر تولید بستنی در روستای مبارک‌آباد با هدف توسعه فعال کردیم.

خم شدن کمر تولید با کاغذبازی‌های اداری

این تولیدکننده با اشاره به اینکه انتخاب ما نام «پدر خوب» بود اما با این برند موافقت نشد و به نام بستنی «همهمه» تغییر یافت افزود: سالانه این کارگاه ظرفیت تولید ۳۰۰ تن بستنی را دارد.

وی از توسعه این کارگاه به شرکت تولیدی در شهرک صنعتی خبر داد و گفت: تصمیم به خرید کارخانه‌ای نان مهدی داریم که امروز در تملک بانک صنعت، معدن و تجارت است.

بیاتی با انتقاد از اینکه بعد چند سال فعالیت باید جواز تاسیس صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ادامه فعالیت این کارگاه تغییر و مجدد از جهاد کشاورزی مجوز گرفته شود گفت: متاسفانه برای گرفتن جواز مجدد همه مراحل قبلی را با تفاوت اینکه این بار باید جواز را از جهاد کشاورزی می‌گرفتیم، طی کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل واحد از مسکونی به صنعتی ۱۰ میلیون تومان هزینه کردم گفت: مشکلی که داریم عدم موافقت اداره برق برای تبدیل انشعابات برق از تجاری به صنعتی است یک سال این درخواست را دادیم اکنون با انشعاب تجاری هزینه زیادی بابت برق می‌دهم.

این تولیدکننده دلیل عدم موافقت اداره برق را نامه از صنعت، معدن و تجارت برای واگذاری انشعاب صنعتی دانست و بیان کرد: ما هم به اداره صنعت، معدن و تجارت درخواست دادیم که گفتند کارگاه شما جزو واحدهای صنعتی نیست.

وی اخذ مجوز تبدیل انشعاب تجاری به صنعتی را برای توسعه کارگاه تولیدی به شرکت در شهرک صنعتی را لازم دانست تاکید کرد: تعداد اشتغال‌زایی با ایجاد واحد تولیدی با توسعه می‌توان از ۱۶ نفر به ۵۰ شغل ارتقا داد.

بیاتی اضافه کرد: هم‌اکنون هم برای کارگاه تولیدی در روستای مبارک‌آباد یک انشعاب سه فاز نیاز داریم که امیدواریم شرکت برق با همکاری کند.

دپوی آرد و بستن دست تولیدکننده

کارگاه بعدی نیز متعلق به محمد میرزایی در روستای کرزان بود، این کارگاه به منظور تولید رشته محلی با اشتغال برای ۶ نفر به صورت مستقیم در محل«مدرسه» استیجاری از آموزش و پرورش در حال فعالیت است، معصومه رضی، مادر این کارآفرین جوان با اشاره به اینکه ما مشکل فروش محصولات تولیدی رشته را نداریم گفت: اکنون نیاز به آرد داریم.

این کارآفرین با بیان اینکه رشته تولید شده در کارگاه کاملا سنتی و بدون هیچ افزودنی است و خوشبختانه  بازار فروش خود را پیدا کرده است  تاکید کرد: دغدغه اصلی ما تامین آرد است، در حالی که مازاد آرد نان را فرد یا افرادی خریداری و دپو می‌کنند.

در این میان نکته قابل توجه در خصوص آرد این است که طبق گفته برخی از فعالان این عرصه فردی در خصوص آرد در شهرستان بازار سیاه به راه انداخته است؛ به این شکل که اگر نانوایی چک یک ماهه به این فرد بدهد آرد را به صورت نقدی از کارخانه مربوطه به شرط برداشتن نصف سهمیه‌ای نانوا می‌گیرد، متاسفانه این اتفاق در تویسرکان افتاده حتی نام فرد متخلف هم به مسوولان مربوطه داده شده اما گویا تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص رخ نداده است.

برگزاری جلسه بررسی مشکلات در محل واحدهای تولیدی با هدف رونق روند تولید

فرماندار تویسرکان در ادامه بازدید یک روزه هدف از این برنامه را ضمن بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی شنیدن مسائل و نیازهای فعالان این عرصه دانست و اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات، روند تولید در بخش‌های مختلف رو به رشد و توسعه حرکت کند.

سیدرسول حسینی با اشاره به شعار امسال با عنوان «جهش تولید» افزود: هر چه تولید رونق بیشتری پیدا کند اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد، پس تحقق این مهم نیازمند نگاه و همتی ویژه است که باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی و رفع موانع تولید کارگاه‌های مسیر را برای پیشرفت و بالندگی در عرصه  واحدهای بزرگتر مهیا می‌کند، درباره حل مشکل کارگاه تولید بستنی گفت: جلسه‌ای را با حضور دستگاه‌های مربوطه در این کارگاه تولیدی به منظور رفع مشکلات آن برگزار خواهیم کرد.

فرماندار تویسرکان از ایجاد و فعالیت کارگاه‌های تولیدی در روستاهای شهرستان ابزار خرسندی کرد و افزود: کارگاه تولید بستنی روستای مبارک‌آباد با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن بستنی، برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه آرد نباید آزاد باشد در این صورت قاچاق محسوب می‌شود خطاب به رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: باید برنامه سرکشی از نانوایی‌ها را با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داشته باشیم و در صورت مشاهده تخلف نانوایی به ویژه در امور بهداشتی آن نانوایی باید پلمب و قطع سهمیه شود.

حسینی در پاسخ به این مشکل که خریداری آرد و دپوی آن تاکید کرد: این مسئله را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد.

در پایان فرماندار با همراهان از مدرسه ابتدایی روستای کرزان البته به صورت سرزده بازدید کرد، معلم این مدرسه خانم اسماعیلی در مدرسه برای دو دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تدریس و رفع اشکال داشت.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول