اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حفظ آینده کشور، جز با حفظ جوانان میسر نیست

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشجویی کشور بر لزوم تقویت مبانی معرفتی، گفت: حفظ آینده کشور، جز با حفظ جوانان میسر نیست.

حفظ آینده کشور، جز با حفظ جوانان میسر نیست

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، گفت: برافراشته نگه داشتن پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری، همه ارکان کشور را به حرکت وا می دارد و مانع رکود فکری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت ها می شود.

*  ۱۰ توصیه مهم مقام معظم رهبری به دانشجویان 

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تصویری، ۱۰ توصیه مهم به دانشجویان و سایر جوانان کشور داشتند و بر ما دانشگاهیان واجب است که نسبت به این توصیه ها اشراف کامل داشته باشیم و در راستای تحقق آنها تلاش مضاعف کنیم. 

* خودسازی در ابعاد فردی و جمعی مقدمه هر حرکتی است

کلانتری تصریح کرد: خودسازی در ابعاد فردی و جمعی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند، مقدمه هر حرکتی به شمار می آید. خودسازی همچنین در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گام نخست بوده است. این موضوع در کارهای فرهنگی نیز قدم نخست به شمار می آید که باید با استمرار همراه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به موضوع تقویت مبانی معرفتی که مقام معظم رهبری، همواره بر آن تاکید دارند، توضیح داد: اگر مبانی معرفتی تقویت نشود، ابتدا انفعال و سپس انحراف به وجود می آید.

* برافراشته نگه داشتن پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری

وی ادامه داد: برافراشته نگه داشتن پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری از دیگر توصیه های مهم مقام معظم رهبری بود که در این دیدار مطرح شد. رهبر معظم انقلاب همواره این موضوع را به نسل دانشجو تاکید می‌کنند، چرا که برافراشته نگه داشتن پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری، همه ارکان کشور را به حرکت وا می دارد؛ مانع رکود فکری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت ها و منجر به رفع فساد و مشکلات می شود.

* گفتمان‌سازی درباره مسائل مهم نظام و ارائه راه حل

کلانتری یادآور شد: گفتمان‌سازی درباره مسائل مهم نظام و ارائه راه حل، از دیگر توصیه های مهم مقام معظم رهبری بود. رهبر معظم انقلاب،‌ پیش تر بحث دولت جوان را مطرح فرموده بودند و امسال بر دولت جوان حزب‌اللهی یعنی دولت فعال و بانشاط و واقعا با انگیزه، با جسارت و خستگی ناپذیر تاکید فرمودند.

* باید در راستای یارگیری و گسترش جبهه انقلاب تلاش کنیم

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، یارگیری و گسترش جبهه انقلاب در میان افراد معتقد به مبانی نظام را از دیگر محورهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: بر اساس این فرمایشات، باید در راستای یارگیری و گسترش جبهه انقلاب یعنی باز کردن چتر انقلاب بر سر جمعیت بیشتر و به تعبیر مقام معظم رهبری توسعه مخاطب، بیشتر تلاش کنیم. 

*  تمام جریان های فعال دانشجویی و انقلابی باید برای سلایق مختلف احترام قائل باشند

کلانتری خاطرنشان کرد: تمامی جریان های فعال دانشجویی و انقلابی در دانشگاه، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند و باید برای سلایق مختلف، در چارچوب مبانی کلان نظام، احترام قائل بود.

* باید مرزبندی با فتنه گران و مخالفان نظام مشخص باشد

وی با اشاره به موضوع مرزبندی صریح و باقدرت و بدون مماشات در مقابل تردید افکنان که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، اذعان کرد: این هم از نکته‌هایی است که رهبر معظم انقلاب، همواره بر آن تاکید دارند. ضمن باز کردن چتر انقلاب باید به این موضوع مهم توجه کرد که خط و خطوط قرمز نظام حتما دیده و لحاظ شود. در واقع باید مرزبندی با فتنه گران و مخالفان نظام مشخص باشد و هیچ مماشاتی در این خصوص در کار نباشد.

* پیشرفت علمی و حفظ شتاب علمی کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیشرفت علمی و حفظ شتاب علمی کشور در دانشگاه ها را از دیگر مواردی برشمرد که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه ای دارند. کلانتری گفت: رهبر معظم انقلاب، خودشان پرچمدار این موضوع در کشور هستند.

* موضوع حجاب و حیای اسلامی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری

کلانتری، موضوع حجاب و حیای اسلامی را از دیگر دغدغه های مهم مقام معظم رهبری عنوان و با اشاره به توصیه های ایشان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، همواره این توصیه را تکرار می کنند اما به نظرم نخستین بار بود که این موضوع به عنوان محور اصلی سخنان ایشان قرار گرفت. خوشبختانه امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه طی سال های اخیر گام‌های اساسی برداشته و کارهای بزرگی انجام داده است. 

* همانطور که جوان برای ما مهم بوده برای دشمن نیز مهم است

وی، با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مراقبت از جوانان و جلوگیری از سربازگیری دشمن از جامعه جوان کشور، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب شفاف فرمودند همانطور که جوان برای ما مهم است برای دشمن نیز مهم است. باید به این نکته مهم کلیدی و راهبردی توجه ویژه‌ای کرد، چرا که حفظ آینده کشور، جز با حفظ جوانان میسر نیست. 

* تقویت مبانی معرفتی از راهبردهای اصلی دانشگاه 

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به محورهایی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، باید نگاهی به عملکرد خود در دانشگاه طی دو سه سال اخیر داشته باشیم. در این سال ها یکی از راهبردهای اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، تقویت مبانی معرفتی بوده و خوشبختانه کارهای اساسی و مهمی انجام شده که تا به امروز با جدیت ادامه یافته است. 

*  افزایش اردوهای معرفتی و راه اندازی کانون های مختلف در دانشگاه

کلانتری خاطرنشان کرد: در این سال ها تلاش ما بر این بوده که همه جریان های رسمی در دانشگاه با قدرت عمل کنند و توسعه یابند. افزایش اردوهای معرفتی، راه اندازی کانون های مختلف از جمله کانون های هلال احمر، معرفت رضوی، قرآن و عترت و توسعه کمی و کیفی نشریه های دانشجویی و در مجموع افزایش شور و نشاط فرهنگی در چارچوب قوانین و مقررات، از جمله کارهایی است که برای جذب حداکثری دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول