اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

موضوع زمین؛ مهم‌ترین مشکل در روستاهای اردکان

فرماندار اردکان با اشاره به اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاها، گفت: مهم‌ترین مشکل در روستاهای شهرستان اردکان موضوع زمین است که برخی از واگذاری‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

موضوع زمین؛ مهم‌ترین مشکل در روستاهای اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، بهروز شهابی زاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن شهرستان اردکان با اشاره به وضعیت اعتبارات دولتی در سال‌های اخیر، گفت: اعتبارات کم و پراکندگی روستاها مشکلاتی را درزمینهٔ اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستا به وجود آورده است.

فرماندار اردکان افزود: علیرغم این مشکلات، وضعیت بهسازی در روستاهای شهرستان اردکان در مقایسه با روستاهای مشابه استان قابل‌قبول است و برای مطلوب شدن خدمات‌رسانی در روستاها بازنگری در طرح‌های هادی لازم به نظر می‌رسد.

وی در پایان بابیان اینکه مهم‌ترین مشکل در روستاهای شهرستان اردکان موضوع زمین است، گفت: در برخی از موارد واگذاری‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است و موضوع دیگر وضعیت ساخت‌وساز و مسکن در شهر اردکان است که هم ظرفیت و هم متقاضی جهت ساخت‌وساز مسکن وجود دارد که لازم است با برنامه‌ریزی مناسب مشکل مسکن را در این شهر رفع کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های عمرانی در کشور، بر پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام در روستاهای شهرستان اردکان تأکید کرد.

علیرضا قربانیان گفت: در سال گذشته  برای ۲۵ روستای استان طرح هادی روستایی که به عبارتی همان شناسنامه روستاست، تهیه و در ۱۰۸ روستای استان طرح هادی اجرایی شده یا در حال اجراشدن است که بیشتر این فعالیت‌های اجرایی در سطح روستاها شامل محوطه‌سازی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بوده است.

وی همچنین از واگذاری بالغ‌بر ۱۵۰۰ قطعه زمین به روستائیان استان جهت ساخت مسکن خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک استان صادرشده که این اسناد کمک شایانی در اخذ تسهیلات و اثبات مالکیت متقاضیان به همراه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در پایان بابیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است، اظهار داشت: تأمین زمین طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های استان یزد نیز بر عهده اداره راه و شهرسازی است و امید است که بتوانیم در سال جدید بالغ‌بر ۱۳۰۰ واحد را در شهرستان‌های استان به‌جز شهر یزد پس از فراهم شدن بسترهای اجرایی شروع به ساخت کنیم.

گفتنی است که در این نشست، بخشداران مرکزی، خرانق و عقدا نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن جهت عمران و آبادانی روستاها به بیان مسائل و مشکلات مسکن در روستاها پرداختند و خواستار همکاری و همراهی هرچه بیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد برای رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول