اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت‌الله موحدی کرمانی: امیرالمومنین در کاخ نمی‌نشست،‌ زیر‌آفتاب تابستان به‌دنبال حل مشکلات مردم بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیرالمومنین در کاخ زندگی نمی‌کرد در زیر آفتاب قدم می زد تا شاید یک بیچاره ای بخواهد مشکلش را به حضرت بگوید،‌ حضرت هم بتواند به داد و فریاد او برسد.

آیت‌الله موحدی کرمانی: امیرالمومنین در کاخ نمی‌نشست،‌ زیر‌آفتاب تابستان به‌دنبال حل مشکلات مردم بود

آیت الله موحدی کرمانی باتوجه به بازگشایی مجلس یازدهم،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مناسب است به نمایندگان مجلس که تازه وارد مجلس شده‌اند تبریک عرض کنم، منتهی عرفا راجع به کسانی که دارای مسئولیت می شوند و نعمت های الهی را دریافت می کنند گاهی تبریک می گویند و گاهی تبریک نمی گویند. اگر این آقایان از نعمت به درستی استفاده کنند، به آنها تبریک می‌گویند و در غیر اینصورت جای تبریک نیست. باید در رای گیری نمایندگان توجه کنند که به انسانهای درستی رای بدهند. اگر کار درستی انجام دهند تبریک عرض می کنم و اگر کار درستی انجام ندهند تبریک نمی گوئیم.

وی تاکید کرد: بهلول به هارون می گفت تو بدبخت‌ترین مردم هستی چراکه اگر کسی در غرب و شرق مملکت تو در زیر ظلم باشد، تو مقصر هستی. شبیه این داستان، داستان شخصی است که نزد نادر شاه رفت و از سرقت خانه‌ش توسط دزد شکایت کرد. نادرشاه گفت باید شب بیداری می‌ماندی تا دزد نتواند از خانه تو دزدی کند. آن شخص به نادر گفت من خوابیدم چون فکر می کردم تو بیداری.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان افزود: به نمایندگان عرض می کنم مردم به شما رای داده‌اند و کشور را هم به شما سپرده اند. شما باید بیدار باشید، شما باید به وظیفه‌تان به درستی عمل کنید. از تمام مسائل مردم باید اطلاع داشته باشید، ببینید اگر ظلمی هست رسیدگی شود و از مسئول و یا وزیر مربوطه سئوال کنید مشکلات مردم بسیار فراوان است و نمایندگان باید از روی محبت و صمیمیت با وزیر مربوطه صحبت کنند. اگر پاسخگو نبود وزیر مربوطه را استیضاح کنید. مسائل جاری مملکت شوخی بردار نیست و مردم دو دستی کشور را تقدیم نمایندگان کرده‌اند.

امام جمعه تهران افزود: این وظیفه مجلس است که به بررسی صلاحیت‌های وزراء بپردازد. اگر نمایندگان وزیر خوبی را انتخاب نکرده باشند و وزیری که سلامت مالی یا مشکلات دیگری را دارد انتخاب کنند، در تمام مشکلاتی که آن وزیر برای کشور رقم زده مسئول خواهند بود. و به پای آن نماینده هم نوشته می شود. مسئولیت نمایندگی مجلس بسیار سخت و دشواری است.

وی تصریح کرد: در کشورمان گاهی اوقات به برخی افراد که سابقه حضور در دفاع مقدس دارند هم ظلم می شود و ناله این افراد بلند می شود. به داد طبقه محروم و مستضعف باید رسید. اگر نامه ای به نماینده ای بدهند باید تحقیق کنند و وارد شوند و به داد آن مظلومان برسند. نباید نسبت به نامه های ضعفا بی تفاوت باشیم. امیرالمومنین در کاخ زندگی نمی‌کرد در زیر آفتاب قدم می زد تا شاید یک بیچاره ای بخواهد مشکلش را به حضرت بگوید،‌ حضرت هم بتواند به داد و فریاد او برسد.

وی افزود: نمایندگان بابت تمام مشکلات در کشور مسئول اند. دیدار هایی باید داشته باشند با وزراء مربوطه تا آن مشکل در آن کشور حل شود. با وزیر مربوطه صحبت کنند و بگویند که فلان منطقه مظلوم واقع شده است. و مطالبه حق کند. اگر وزیر رفع ظلم کرد نمایندگان به وظیفه شان عمل کرده اند و اگر این اتفاق نیفتاد راه برای نمایندگان باز است و سئوال کنند و اگر جواب درستی نداد استیضاح شوند. نمایندگان ابتدا باید با نرمی صحبت کنند و اگر وزیر طفره رفت بدون تعارف حق مردم را بگیرند.

موحدی کرمانی ادامه داد: ناله هایی زیادی در این کشور بلند شده است. به داد مظلومان برسید. الان مردم گرفتار هستند. به داد طبقه محروم و مستضعف برسید. اگر کسی نامه ای از مشکلات خودش را به شما داد،‌ دفاع کنید و وارد شوید و اگر تلفنی زد جواب تلفنش را بدهید. امیر المومنین در کاخ نمی نشست بلکه در تابستان و هوای گرم قدم می زد تا شاید یک بیچاره ای باشد تا من به مشکل او رسیدگی کنم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نمایندگان باید اهل تحقیق باشد چراکه کار نمایندگان این است که تحقیق و تحفص صورت بگیرد. تحقیق کنند ببینند بودجه هایی که تخصیص داده می‌شود در مسیر درستی استفاده می شود؟ در مورد بودجه ای که وزارت بهداشت از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است چیزی شنیده ام که حاکی از انحراف در این مسیر است. ان شاء الله اشتباه شنیده باشم ولی نمایندگان باید دقت کنند و بررسی کنند که آیا واقعا این اتفاق رخ داده است یا خیر؟ نمایندگان تحقیق کنند ببینند این پول ها در راه درمان بیماران مستضعف کرونایی خرج می‌شود یا خیر؟ در هر صورت می‌گویم تحقیق کنید.

وی تاکید کرد: طرح هایی به دست نمایندگان به مجلس  داده می شود باید روی طرح ها کار و تحقیق کنید. فقط به کمیسیون مربوطه اعتماد نکنید. چه بسا با تحقیق شما به تبصره یا قانونی مجلس برسد که مشکل میلیون ها نفرحل شود. نمایندگی مجلس کار ساده‌ای نیست و شبانه روز باید کار کرد. ضمن اینکه رهبری سیاست های کلی را در زمینه هایاساسی تعیین فرموده اندو سیاستهای کلی رهبری را بررسی کنید و در رای هایی که می دهید سعی کنید در راستای سیاست های تعیین شده توسط رهبری اقدام کنید.  

امام جمعه تهران گفت: اگر به فکر بیکارها هستید باید به همه یبکار ها رسیدگی کنید. نه فقط به دوستان و آشنایان‌ِ بیکارتان. شما باید به فکر همه مردم ایران باشید نه فقط به فکر مردم ایران. امتحان سختی در پیش دارید و بارتان بسیار سنگین است و از خدا استمداد بخواهید.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: نکته‌ای را هم می‌خواهم عرض کنم که در خصوص صحت و سقم آن اطمینان کامل ندارم ولی از منابع مختلفی آن را شنیده‌ام. شنیده ام هزاران ماشین در گمرک معطل مانده است و خیلی ها آمده اند و پیش من صحبت کرده اند و گفته اند ما از نظر قانونی ما درست عمل کرده ایم ولی 2 سال است که ماشین مان در گمرک مانده است.چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد؟ اگر قانون اشتباهی ست نمایندگان و دولتمردان باید اصلاح کنند. اگر قانون خوب است و مجری خیانت می کند باید مجری مجازات شود و کنار گذاشته شود.

امام جمعه تهران گفت: در مسئله ازدواج  جوانان،‌ نمایندگان مجلس باید با جدیت وارد عمل شوند. اگر می خواهید دامن جوانان پاک باشد باید برای آنها امکان ازدواج را فراهم کرد. نصف دین یک جوان به واسطه ازدواج تکمیل می شود. دولت هم باید در این مسئله اهتمام بورزد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول