اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ادامه تلاش برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل گچساران/ وقوع 3 مورد آتش سوزی طی امروز

دبیر ستاد بحران گچساران گفت: در پی وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل گچساران اعزام نیروهای تازه نفس به این منطقه همچنان ادامه دارد.

ادامه تلاش برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل گچساران/ وقوع 3 مورد آتش سوزی طی امروز

حمیدنارکی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی  در منطقه حفاظت شده دیل گچساران اعزام نیروهای تازه نفس به این منطقه همچنان ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه این آتش سوزی که ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد شروع شده همچنان ادامه دارد، گفت: این  آتش‌سوزی در مسیر روستاهای چرزو به سمت کیزبال آغاز و به منطقه حفاظت شده دیل سرایت کرده است.

 دبیر ستاد بحران گچساران ادامه داد: از صبح امروز نیروهای کمکی و امدادی برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده دیل گچساران به وسیله چهار فروند بالگرد شرکت نفت، هلال احمر،  سپاه و هوانیروز در حال اعزام نیرو به ارتفاعات این منطقه هستند.

 وی  ادامه داد: پوشش جنگلی و مرتعی پرپشت، وزش باد، گرمای شدید، کوهستانی و سنگلاخ و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی از جمله عواملی است که مهار آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده دیل  را با مشکل مواجه کرده است.

نارکی ابراز کرد: عامل این گونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع، جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده انسانی است.

 وی همچنین از تشکیل ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار در فرودگاه گچساران خبر داد و عنوان کرد: برای مهار آتش در مناطق حفاظت شده خائیز دهدشت و منطقه دیل گچساران نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار، معاون عمرانی، فرمانده سپاه فتح، فرماندار و دیگر مسوولان برای اعزام نیرو و تلاش برای مهار هرچه سریعتر این آتش سوزی‌ها برگزار شد.

نارکی در ادامه گفت: از پیش از ظهر امروز تا کنون 3 فقره آتش سوزی در مناطق مختلف گچساران رخ داده است.

 دبیرستاد بحران گچساران ادامه داد: این آتش سوزی در نزدیکی کارخانه روغنی نباتی، روستای چهار بیشه علیا رخ داده که با همکاری نیروهای بسیجی، مردمی، بومی، منابع طبیعی، محیط زیست، سبزگامان و آتش نشانی مهار شد.

 نارکی افزود: در حال حاضر مراتع منطقه باغ فردوس گچساران دچار حریق شده که در حال اعزام نیرو برای مهار آتش در این منطقه هستیم.

 به گزارش فارس، در تاریخ 2 خرداد ماه آتش سوزی وسیع در ارتفاعات کوه  خامی در منطقه  خنگ بنار و کوه گوهر نارک رخ داد که پس از 96 ساعت تلاش طاقت فرسا مهار شد.

در این آتش سوزی ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است. درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

انتهای پیام/82031/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول