اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تخصیص ارز برای ترخیص 500 هزار تن برنج خارجی

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تامین ارز مورد نیاز برای ترخیص 500 هزار تن انواع برنج خارجی موجود در بنادر از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: با ترخیص این مقادیر برنج، بازار برنج داخلی به تعادل خواهد رسید.

تخصیص ارز برای ترخیص 500 هزار تن برنج خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی گفت: در راستای تامین کافی کسری نیاز بازار برنج، طبق آخرین هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی، مقرر شده تامین ارز حدود 500 هزار تن انواع برنج خارجی موجود در بنادر، با اولویت ویژه صورت پذیرد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بدیهی است با ترخیص این مقادیر برنج، بازار برنج به تعادل لازم خواهد رسید؛ ضمن اینکه تامین‌کنندگان این کالا می‌بایست برای حفظ سهم خود در بازار ایران، نسبت به کاهش قیمت فروش خود به تجار ایرانی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از تخلیه یکباره آثار ناشی از تغییر نرخ ارز، مقرر گردیده آن دسته از محموله‌هایی که پیش از این، با ارز 4200 تامین شده است، با پرداخت مابه‌التفاوت، در بازار عرضه شوند؛ بنابراین تجار می‌بایست سریعا با مراجعه به بانک‌های عامل و گمرک جمهوری اسلامی ایران، نسبت به ترخیص و عرضه کالاهای خود اقدام نمایند.

به گفته کلامی، از آنجایی که برنج، مشمول کالاهای مبارزه با احتکار است، هر گونه نگهداری کالا و عدم عرضه آن به معنای احتکار بوده و با متخلفان مربوطه برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: آن دسته از واردکنندگانی که برنج را با ارز 4200 تومانی وارد کرده و هم اکنون قصد ترخیص دارند می‌توانند به دو روش، نسبت به توزیع کالای خود اقدام نمایند؛ اول اینکه با مراجعه به شرکت بازرگانی دولتی ایران، کالای خود را در اختیار این شرکت قرار داده و با نرخ محاسباتی سازمان حمایت برای برنج واردشده با ارز 4200 تومانی، نقدا پول خود را دریافت کنند.

کلامی ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز مکلف است بدون فوت وقت، نسبت به وجه حاصل از فروش کالا اقدام نماید که در چنین شرایطی، کالای وارداتی با ارز 4200 تومانی، به ذخایر دولت اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، آن دسته از تجاری که به هر دلیلی قصد دارند که با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ دلار 4200 تومانی و نیمایی، کالای خود را ترخیص کنند، مجاز هستند کالا را در بازار عرضه نمایند.

به گفته سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرخ تمام شده برای این دسته از واردکنندگان، بر اساس ضوابط قیمت گذاری و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول