اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کف‌سازی بازار بزرگ رفسنجان توسط شهرداری/پیش‌بینی بودجه 310 میلیاردتومانی شهرداری در سال 99

شهردار رفسنجان گفت: امسال طرح کف‌سازی بازار بزرگ رفسنجان در دستور کار است که با تأیید طرح از سوی میراث فرهنگی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کف‌سازی بازار بزرگ رفسنجان توسط شهرداری/پیش‌بینی بودجه 310 میلیاردتومانی شهرداری در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدرضا عظیمی‌زاده عصر امروز در نخستین نشست خبری سال 99 اظهار داشت: دو سال و نیم از فعالیت شهرداری و شورای شهر رفسنجان می‌گذرد و در این مدت خدمات زیاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ...به شهروندان ارائه شده است.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: در سال 99 بودجه شهرداری 310 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 65 درصد آن برای کارهای عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های اولویت‌دار سال 99 عمده بحث آسفالت است به‌یژه شبکه‌هایی که فاقد آسفالت بوده و خاکی است، ادامه داد: در راستای انسان‌محوری بحث پیاده‌روسازی را هم دنبال می‌کنیم که هم زیبایی به بدنه خیابان‌ها داده شود هم فضایی برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

عظیمی‌زاده بیان داشت: پروژه صدچشمه تعریف‌اعتبار و تدوین شده است و طرح آن نهایی شده و مراحل نهایی را می‌گذراند که این پروژه با هماهنگی آب منطقه‌ای انجام شده است، در این پروژه ممانعتی به هیچ وجه از مسیر آب نخواهیم داد، پروژه در 9 فاز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پروژه بزرگراه قدس، بلوار شهید هاشمی و ساخت چندین پارک و بوستان محلی را در دستور کار داریم، افزود: تملکاتی در بودجه 99 از جمله ادامه خیابان شهید خالویی و در ادامه بلوار خلیج‌فارس پیش‌بینی شده است.

شهردار رفسنجان بیان کرد: کف‌سازی بازار بزرگ رفسنجان در پروژه‌های امسال دیده شده، طرح آن آماده است که اگر میراث فرهنگی طرح را تأکید کند فعالیت شهرداری آغاز می‌شود.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در راستای ایمنی صورت گیرد، توضیح داد: نیاز به بالابر برای ساختمان‌های بلند داریم و همچنین خودروهای امداد و نجات خوب نیازمندیم و برای تجهیزات فردی آتش‌نشانان در همین راستا اقدام خواهیم کرد.

صرف 2.5 میلیارد تومان توسط شهرداری رفسنجان برای کمک به مقابله با کرونا

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای در کنار بلوارهای اصلی در شهر متذکر شد: برای ساخت «پلاتو» برای برنامه‌های نمایشی هم قرارداد بسته شده است.

شهردار رفسنجان در ادامه از فعالیت‌های شهرداری در راستای شیوع کرونا و کمک به مجموعه شهرستان یاد کرد و اظهار کرد: شهرداری خود را موظف دانست به کمک شهروندان و مجموعه مدیریت شهرستان بشتابد، هرچه در شهر کار انجام می‌شود منفعت مردم را در نظر می‌گیریم و همه خدمات منفعت‌شان به مردم می‌رسد، بنابراین چون رفسنجان جمعیت قابل توجهی دارد و مجبور بودیم آزمایش‌ها را به شهرهای دیگر بفرستیم و ظرفیت را داشتیم که در رفسنجان آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم با دانشگاه علوم پزشکی صحبت کردیم و تأیید کردند.

وی عنوان داشت: در همین راستا مجموع خدمات و کمک‌های شهرداری دو و نیم میلیارد تومان بوده که یک میلیارد و 400 میلیون تومان آن برای خرید تجهیزات آزمایشگاه مولکولی شهرستان صرف شده و سهمی در مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها داشتیم.

عظیمی‌زاده اضافه کرد: مواد ضد عفونی را روزانه تهیه و در اختیار گروه‌های جهادی و مواکب قرار دادیم و خود شهرداری هم بخشی از شهر را متقبل شد که کار ضد عفونی آن را انجام دهد، هزینه ناهار، لباس و تجهیزات را شهرداری پرداخت کرد و هزینه سوخت ماشین‌آلات را هم شهرداری متقبل شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از احداث گرمخانه مردانه و زنانه خبر داد و گفت: این گرمخانه اکنون آماده استفاده است.

شهرداری رفسنجان متولی بزرگترین خانه خشتی جهان می‌شود

بزرگترین خانه خشتی جهان که این روزها به دلیل شیوع کرونا خلوت‌ترین روزهای خود را می‌گذراند موضوع دیگری بود که عظیمی‌زاده به آن ورود کرد؛ وی در این خصوص گفت: به پیشنهاد استانداری مبنی بر اینکه شهرداری خانه را تحویل بگیرد و نگهداری کند و هزینه و درآمد آن را به عهده بگیرد این موضوع به تصویب شورای شهر رسید.

وی ادامه داد: مقرر شد 10 سال قرارداد بهره‌برداری ببندیم که اوقاف استان با قرارداد سه ساله موافقت کرده که مورد تأیید ما نیست؛ رایزنی کردیم با استانداری که پیگیری شود خانه حاج آقاعلی به‌عنوان تک بنای تاریخی و ارزشمند و یک بنای گردشگری توسط شهرداری به بهره‌برداری برسد.

شهردار رفسنجان در ادامه به موضوع آب‌های سطحی که در هنگام بارندگی ایجاد می‌شود و مشکلاتی برای شهروندان پدید می‌آورد اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط شهر مشکل با حفر کانال برطرف شده اما در مجموع برای دفع آب‌های سطحی فراخوان دادیم و هفت مشاور از سراسر کشور به فراخوان ما پاسخ دادند که بین این مشاوران یک طرح انتخاب و مطالعات آن را آغاز و اجرایی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: سامان‌دهی کارگران فصلی نیازمند ورود بخش خصوصی است و شهرداری فضای شهری را برای این امر در اختیارشان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول