اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه به جنگنده‌های جدید «میگ-29» مجهز شد

منابع هوانوردی از دریافت جنگنده‌های جدید «میگ-29 اس‌ام تی» ساخت روسیه از سوی نیروی هوایی سوریه در یکی از پایگاه‌های هوایی مهم این کشور خبر دادند.

سوریه به جنگنده‌های جدید «میگ-29» مجهز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی سوریه روز شنبه از دریافت تعدادی جنگنده جدید «میگ-29  اسم ام تی» از روسیه خبر داد.

به گزارش منابع هوانوردی، سوریه روز شنبه اعلام کرد که چند فروند جنگنده میگ-29 اس ام تی ساخت روسیه را طی مراسم رسمی در پایگاه هوایی «حمیمیم» دریافت کرده است. آنطور که منابع هوانوردی اعلام کرده اند خلبانان سوری با دریافت این جنگنده‌ها نخستین پروازهای خود با آن‌ها را انجام دادند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته بود با طرف سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند. (جزئیات بیشتر)

به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله طرفهای خارجی در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریستها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود. در همین راستا روسیه و سوریه در سال 2015 یک توافق 49 ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا کرده اند. طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این توافق میتواند برای یک مدت 25 ساله دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل از پایان قرارداد خواستار لغو آن شود.

میگ -29 اس ام تی، نوع ارتقا یافته  از جنگنده میگ-29 فالکروم محسوب می‌شود. اپن جنگنده جدید مجهز به موشک‌های با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح هستند. میگ 29 اس ام تی مجهز  به مخازن سوخت اضافی، موتور به روز شده و افزایش ظرفیت حمل سلاح است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول