اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت‌نام دانش‌آموزان زنجانی براساس محدوده جغرافیایی

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد، گفت: خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در زمان ثبت‌نام به مدرسه ارائه دهند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان زنجانی براساس محدوده جغرافیایی

فاطمه واکف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از 10 تا 31 خرداد‌ماه در مدارس ابتدایی شهر و روستا آغاز می‌شود و ثبت‌نام سایر دوره‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات و اعلام نتایج انجام می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در زمان ثبت‌نام به مدرسه ارائه کنند، افزود: شرایط سنی ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی 6 سال تمام است.

وی با بیان اینکه پس از ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سامانه سناد، اخذ نوبت از سامانه الکترونیکی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از تاریخ ۱۵ تیر‌ماه توسط مدارس انجام می‌گیرد، افزود: سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز از مرداد ماه تا اواسط شهریور در پایگاه‌های ثابت و سیار مشخص شده از سوی اداره آموزش و پرورش که سه پایگاه امسال برای سنجش معرفی شده، انجام می‌گیرد.

واکف با اشاره به اینکه نوبت‌گیری از طریق سیستم الکترونیکی انجام خواهد شد و والدین باید در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت‌نام می‌کنند نسبت به نوبت‌گیری زمان سنجش اقدام کنند تا به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده شوند، خاطر نشان کرد: مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان ادامه داد: به استناد ماده 31 آئین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت هر گونه وجه (به جز بیمه حوادث و کتاب های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نبوده و برگزاری هر گونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی در مدارس غیر دولتی ممنوع است.

وی یکی از دغدغه‌های مهم والدین را انتخاب مدرسه خوب خواند و با اشاره به اینکه معیارهای خانواده‌های مختلف برای خوب یا بد بودن یک مدرسه متفاوت است و از اولیا خواست تا ملاک مدرسه برای ثبت‌نام نباشد زیرا در آموزش به ویژه کلاس اول معلم پایه اول نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول