اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درب مساجد زنجان باز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود یک هزار و 500 باب مسجد در زنجان خبر داد و گفت: درب مساجد از امروز باز شد.

درب مساجد زنجان باز شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تعطیلی بیش از دوماهه مساجد استان زنجان طبق تصمیم ستاد ملی کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش کادر درمانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم متدین و با فرهنگ استان زنجان در مرحله کنترل ویروس کرونا قرار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان پیش از این ثابت کردند که برگزاری مراسمات مذهبی با رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است، بیان کرد: در همین راستا با تصمیم ستاد کرونا از 11 خرداد همه مساجد استان بازگشایی می‌شود.

وی تأکید کرد: بازگشایی مساجد به این معنی نیست که دیگر خطری وجود ندارد وا برخی از امور که ممنوع است، همچنان ممنوعیت آن ادامه دارد و در مساجد نیز باید پروتکل‌های بهداشتی به دقت اجرایی و عملیاتی شود.

وی از وجود یک هزار و 500 مسجد و مکان مذهبی در استان خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه و پایگاه‌های مقاومت بسیج ضمن غبارروبی این اماکن همکاری و اهتمام لازم را دراین باره داشته باشند.

کرمی با تأکید بر اینکه پیش از این نیز نسبت به ضدعفونی فضای مساجد از سوی اوقاف اقدام شده است، تصریح کرد: درست است که در شرایط کرونایی مساجد تعطیل بودند اما نقش فعالی در کمک به نیازمندان و اجرای رزمایش همدلی ایفا کردند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول