اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسئولان آمریکایی: کشته‌شدن افسر پلیس در تظاهرات، «تروریسم داخلی» بود

یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مسئولان ارشد دولتی گزارش داد که به حادثه کشته شدن یک افسر پلیس در جریان اعتراضات در کالیفرنیا، برچسب «تروریسم داخلی» زده شده است.

مسئولان آمریکایی: کشته‌شدن افسر پلیس در تظاهرات، «تروریسم داخلی» بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان دولتی آمریکا همچنان در حال تندتر کردن آتش خشم معترضان به خشونت پلیس این کشور با رنگین‌پوستان هستند و این بار تظاهرات‌کنندگان را به تروریسم متهم کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مسئولان دولتی آمریکا (بامداد یکشنبه به وقت تهران) می‌گویند کشته شدن مأمور امنیتی فدرال در تظاهرات «اوکلند» واقع در کالیفرنیا، تروریسم داخلی است.

مقام‌های آمریکایی در حالی کشته شدن این افسر پلیس را تروریسم معرفی می‌کنند، که چنین صفتی را برای قتل یک سیاهپوست غیرمسلح و خفه شدن او زیر زانوی یک پلیس سفیدپوست به‌کار نبرده است.

شامگاه شنبه بود که  شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از پلیس شهر اوکلند گزارش داد که یک مأمور پلیس در جریان تیراندازی بین معترضان و نیروهای امنیتی کشته شده و یک افسر دیگر نیز زخمی می‌شود.

همچنین به دنبال تداوم اعتراض‌ها در «کلمبوس» به عنوان بزرگترین شهر در ایالت «اوهایو»، پلیس در مرکز و برخی نقاط این شهر اعلام وضعیت اضطراری کرد.

فرماندار ایالت «مینه‌سوتا» از کمک‌های اطلاعاتی ارتش آمریکا و رصد مکالمات تلفنی شهروندان برای کنترل اوضاع به هم ریخته در این شهر خبر داد.

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و چند شهر دیگر بزرگ این کشور در پی داشت.

به گزارش شبکه «سی‌بی‌اِس» از مینیاپولیس، معترضان توانستند درب‌های ورودی این ساختمان را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند (+).  گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز خبر داد که حدود ۵۰۰ نظامی را برای سرکوب معترضان در مینیاپولیس اعزام کرده است.

پس از آن بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با لحنی خشن، به مانند خشونت پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان، معترضان را به صدور دستور شلیک تهدید کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول