اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تغییر رویه در برگزاری جشنواره سراسری تیرنگ به علت شیوع کرونا

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: شکل اجرای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ به علت شیوع کرونا تغییر و تنها در بخش نمایشنامه‌نویسی برگزار خواهد شد و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به‌زودی داوری می‌شوند.

تغییر رویه در برگزاری جشنواره سراسری تیرنگ به علت شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران و مسؤول شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ اظهار کرد: سال‌های گذشته جشنواره تئاتر تیرنگ با استقبال هنرمندان نمایشی سراسر کشور برگزار می‌شد و اتفاق تازه چند سال اخیر این رویداد افزودن بخش پژوهشی بوده که به عنوان ابتکار عمل در تیرنگ گنجانده شد.

وی افزود: بر اساس احساس نیاز به تولید متون نمایشی فاخر و درخور آثار بومی، شورای سیاست‌گذاری این رویداد فرهنگی هنری در فراخوان شانزدهم بخش نمایشنامه‌نویسی را به فضای جشنواره تیرنگ افزود.

معصومی گرجی اعلام کرد: امسال به‌دلیل شیوع کرونا به ناچار از برگزاری اجراهای پژوهشی در استان معذوریم و در همین راستا ضمن قدردانی از شرکت کنندگان این بخش و عذرخواهی از این هنرمندان ارجمند، از باب احترام هدایایی برای آنان ارسال خواهیم کرد.

این مسؤول بیان کرد: با این حال جشنواره تیرنگ در بخش نمایشنامه‌نویسی برگزار خواهد شد و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به‌زودی داوری می‌شوند و اختتامیه آن نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرداد ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

وی گفت: جشنواره تئاتر بومی تیرنگ واجد قابلیت‌های بالایی است و ارتقای این رویداد را از سطح ملی به منطقه‌ای و کشورهای فارسی زبان از اهداف آتی حوزه هنری مازندران است.

به گزارش فارس، شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با محوریت موضوعی بررسی نقش مراسم آیینی مذهبی در زندگی،  پرداختی به نقش انقلاب اسلامی در احیا و هویت‌بخشی آیین‌ها، روایتی نمایشی از شخصیت‌های برجسته مبارز علیه استعمار و استبداد، نقش و کارکرد آیین، بازی و سرگرمی و نمایش در تعمیق معرفت دینی و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین افزایش روحیه امید و نشاط در جامعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول