اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دانشگاه جانز هاپکینز: شمار مبتلایان قطعی کرونا در جهان به ۶ میلیون نفر رسید

یک دانشگاه آمریکایی می‌گوید بر اساس جواب آزمایش‌های پی‌سی‌آر از سراسر جهان، تعداد کل مبتلایان قطعی به ویروس کرونا از مرز ۶ میلیون نفر گذشته است.

دانشگاه جانز هاپکینز: شمار مبتلایان قطعی کرونا در جهان به ۶ میلیون نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» بامداد یکشنبه گزارش داد که بر اساس برآوردهای خود، شمار مبتلایان قطعی به ویروس «کووید۱۹» در سراسر جهان از ۶ میلیون نفر عبور کرده است.

بر اساس داده‌های قرار گرفته روی سایت این دانشگاه، تا کنون شش میلیون و سه هزار و هفتصد و شصد و دو نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

همچنین از میان کل مبتلایان به این ویروس، ۳۶۷۱۸۳ نفر جان خود را از دست داده و بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر نیز با شکست دادن این بیماری، بهبود یافته‌اند.

پیش از این البته برخی سایت‌ها از جمله وُرلداُمتر، عبور تعداد کل مبتلایان از ۶ میلیون نفر را گزارش کرده بودند که آمار آنها شامل موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز بود اما گزارش دانشگاه جانز هاپکینز تعداد موارد قطعی بر اساس تست پی‌سی‌آر (PCR) است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و هفتصد و شصد و چهار هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. بر اساس آمار اعلامی، آمریکا با تعداد بیش از ۱۰۳ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول