اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زمین‌گیر شدن کرونا با تحقق جهش تولید در نوشهر

ملت غیرت‌مند و مسلمان ایران با عزمی راسخ و جهادی که یادآور پشتیبانی‌های مردم در روزهای ۸ سال دفاع مقدس بود هرکدام آستین همت و خودباوری خویش را بالا زده و به تولید اقلام موردنیاز بهداشتی اعم از موادضدعفونی کننده تا ماسک، دستکش و گان‌های پزشکی پرداختند.

زمین‌گیر شدن کرونا با تحقق جهش تولید در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، پدیدار شدن ویروسی به نام «کووید ۱۹» یا همان «کرونا ویروس» معروف را باید چالشی‌ترین پدیده بشری در قرن اخیر دانست که موجب ایجاد اختلال شدید در روند زندگی و کار‌ انسان‌ها در سطح جهانی شده است.

این ویروس طی چند ماه گذشته از شرق آسیا شیوع پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن خود را به غرب آسیا و سپس به اروپا و آمریکا رسانده و در نهایت جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و اکنون پس از چند ماه، جهان همچنان در تب و تاب ویروس کرونا دچار مشکلات جدی از نظر بهداشت و درمان و حتی اقتصادی است.

این مسأله در کشورمان تنها یک‌ ماه مانده به آغاز سال ۱۳۹۹ و در حالی که مردم خود را برای جشن‌ و تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی می‌کردند به یک‌باره تأیید خبر شیوع ویروس کرونا، فضای کشور را وارد شرایط فوق‌العاده‌ای کرد و با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و سرعت قابل توجهی که در همه‌گیری از خود نشان داده است همه امکانات و توان بهداشت و درمان کشور برای پیشگیری، کنترل و مهار آن به کار گرفته شد و فضای کشور به یک‌باره وارد فاز دفاعی در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا قرار گرفت.

وزارت بهداشت و درمان پس از تشکیل ستاد ملی کرونا، بلافاصله در نخستین اقدام بحث قرنطینه خانگی را در دستور کار قرار داد و با اطلاع‌رسانی‌های پیاپی از طریق رسانه‌های مختلف سعی در آگاهی‌بخشی به مردم برای چگونگی مراقبت از خود و قطع زنجیره انتقال و سرایت کرد.

فضای روانی جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا ناخواسته در شرایط نامطلوبی قرار گرفت و با توجه به ملزوماتی که برای مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بحث لوازم بهداشتی و الکل اتانول ۷۰ درصد ضدعفونی کننده وجود داشت به ناگاه بسیاری از این اقلام از جمله دستکش، ماسک، الکل‌های ضدعفونی کننده کمیاب و در مقطعی حتی نایاب شد و نیز انتشار آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک استان‌ها و در پی آن مرگ و میرهای روزانه که رقم قابل توجهی را نشان می‌داد همه با همه دست به دست هم داد و جو روحی و روانی جامعه در شرایط بسیار حساسی قرار گرفت و موجی از نگرانی‌ها را به وجود آورد.

از سوی دیگر متأسفانه برخی افراد سودجو نیز در چنین شرایطی از این فضای روانی جامعه سوء‌استفاده کرده و با احتکار لوازم بهداشتی به دنبال سودجویی و پر کردن جیب‌های خود بودند.

روزها از پی هم گذشت و سال نو از راه رسید ولی التهابات روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شده بود تا نوروز امسال حال و هوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

پس از یک ماه از شیوع ویروس کرونا و دامنه گسترده مشکلاتی که در بخش‌های مختلف برای جامعه ایجاد کرده بود و همچنان بحث نایاب بودن مواد ضدعفونی کننده اتانول ۷۰ درصد، ماسک، دستکش و... فضای روحی روانی جامعه را دچار اختلال خاصی کرده بود و در چنین شرایطی تابیدن نور امید بر پیکره جامعه مهم‌ترین نیازی بود که کاملاً احساس می‌شد.

این اصل بسیار مهم و حیاتی، دقایقی پس از تحویل سال نو و در اقدامی بسیار حکیمانه و عالمانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب محقق شد و ایشان با نام‌گذاری سال جدید به نام سال «جهش تولید» نور امیدی بر دل‌ها و خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه جریان افتاد و گروه‌های مختلف جهادی مردمی، سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و همه با همه لبیک‌گویان به پا خواستند تا در همان روزهای آغازین نامگذاری شعار سال در راستای تحقق عملی آن اقدامی عاجل به عمل آورند.

ملت غیرت‌مند و مسلمان ایران با عزمی راسخ و جهادی که یادآور پشتیبانی‌های مردم در روزهای 8 سال دفاع مقدس بود هرکدام آستین همت و خودباوری خویش را بالا زده و به تولید اقلام موردنیاز بهداشتی اعم موادضدعفونی کننده تا ماسک، دستکش و گان‌های پزشکی پرداختند و در کمترین زمان ممکن بارقه‌های تحقق شعار سال «جهش تولید» یکی پس از دیگری تحقق یافته و همچون شهدی شیرین، کام جامعه را شیرین کرد و روح و روان شهرها و روستاهای کشور را در بهار طبیعت جان تازه‌ای بخشید و امید و آرامش ملموس و بسیار خوشایندی  جای جای کشور را فرا گرفته و در همان ماه نخست سال جدید، گل لبخند به برکت شعار وزین و حکیمانه «جهش تولید» بر چهره مردم ایران اسلامی نقش بست و درست از همین زمان به بعد بود که جلوی شتاب افسارگسیخته ویروس منحوس کرونا گرفته شد و روند نزولی آن در سطح کشور خود را نشان داد.

اکنون پس از گذشت حدود سه ماه از آن روزها و با تکیه بر شعار سال «جهش تولید» نه تنها اقلام موردنیاز بهداشتی مردم و بعضاً بیمارستان‌ها تأمین شده است بلکه این روزها کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی اقلام مورد نیاز بهداشتی که تا ۲ ماه قبل کمیاب و گاهی نایاب شده بود ولی اکنون به شکرانه لبیک به شعار سال، به وفور در اختیار همه مردم به طور رایگان در ابعاد وسیعی قرار دارد.

تحقق شعار سال «جهش تولید» در سطحی کلان‌ نیز در قالب ابداعات و اختراعات در راستای تولیدات علمی در مقوله بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید و حتی فراوانی این اقلام به گونه‌ای شده است که کشور را در شرایط صادرات اقلام بهداشتی کاملاً استاندارد و با کیفیت در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا برای کشورهای مختلف جهان نیز قرار داده است و همه اینها نشان از آن دارد که می‌توانیم با توجه و تکیه بر رهنمودهای همواره حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب، به اصل خودباوری و خودکفایی در عرصه‌های مختلف کشورمان ایران اسلامی دست یافته و از هرگونه وابستگی به بیرون از کشور رهایی پیدا کرده و بیش از پیش به پیشرفت، توسعه و بالندگی همه جانبه دست پیدا کنیم.

در همین راستا بسیج دانش آموزی شهرستان نوشهر با حضور نیروهای نوجوان و جوان با تکیه بر توانمندی‌های خودشان آستین همت و غیرت را بالا زده و پای در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا گذاشت و جانانه ایستاد تا خوش درخشید.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی شهرستان نوشهر به اهمیت حضور همه اقشار در راه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: در همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا که ناگهان منجر به بروز برخی مشکلات در زمینه تأمین اجناس و لوازم بهداشتی و درمانی ضروری در سطح جامعه شده بود و فضای روانی خاصی ایجاد شده بود، بسیج دانش‌آموزی شهرستان نوشهر همچون همیشه نسبت به جامعه احساس مسؤولیت کرده و خود را موظف به حضور میدانی در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا دانسته است.

 

 

خیرالله مهدی‌زاده افزود: دانش‌آموزان بسیجی در اقدامی جهادی و شجاعانه در روزهای اوج شیوع کرونا که منجر به شهادت رسیدن جمعی از کادر پزشکی و درمان در راه مقابله با ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های کشور شده بود با غیرت و مردانگی مثال‌زدنی خویش گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفتند تا بار مشکلات در بخش کمبود دستکش را بکاهند.

وی با اشاره به نامگذاری حکیمانه شعار سال ۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: نخستین کارگاه تولید دستکش در روزهای اوج ویروس کرونا توسط بسیج دانش‌آموزی در شهرستان نوشهر راه‌اندازی و تولید انبوه دستکش آغاز شد.

 

 

مسؤول بسیج دانش آموزی شهرستان نوشهر عنوان کرد: دستگاه‌هایی که در این کارگاه برای تولید دستکش استفاده شده است توسط بسیجیان شهرستان ساخته شده بودند که حتی در صورت نیاز، قابلیت تولید انبوه را هم داشته‌اند.

وی ابراز کرد: تا پیش از این شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند چون نسل نوجوان و جوان امروزی، دوران دفاع مقدس را ندیدند و آن روزها را لمس نکردند بنابراین آن روحیه و توان مقابله با شرایط سخت و دشوار را نخواهند داشت.

 

 

مهدی‌زاده تصریح کرد: شرایط کرونایی و حضور اقشار مختلف مردمی در کنار خدمات و تلاش‌های ارزنده کادر بهداشت و درمان که بی شک یادآور وفاق، همدلی و حضور پرشور مردمی در دوران دفاع مقدس است، سبب شد تا نسل نوجوان و جوان امروز نیز با همان روحیه و اقتدار جهادی و بسیجی دوران دفاع مقدس وارد میدان نبرد با این ویروس منحوس شده و با تولید دستکش بخش مهمی از نیاز جامعه در راستای پیشگیری و رعایت پروتکل بهداشتی رفع شود.

وی گفت: با تکیه بر توانمندی‌های مادی و معنوی کشور و هوش و ذکاوت جوانان ایران اسلامی می‌توان در بخش‌های دیگر، شعار «جهش تولید» را تحقق بخشید و علاوه بر رفع کامل نیازهای داخلی، در بخش صادرات کالاهای تولیدی داخلی به آن سوی مرزها نیز به موفقیت‌های قابل توجهی را به  دست آورد.

-----------------------------------

گزارش از محمدحسین ملایی کندلوسی

----------------------------------

انتهای پیام/۸۶۰۱۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول