اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هدفگذاری تورم 22 درصدی به نفع اقتصاد ایران است

استاد دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: در این شرایط سخت و حساس کرونایی و تحریم‌ها و صعود افسارگسیخته تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها، اعلام هدف‌گذاری تورم 22 درصدی برای سال 99 نقطه مثبتی به نفع اقتصاد ایران است.

هدفگذاری تورم 22 درصدی به نفع اقتصاد ایران است

ابوالفضل فخرالاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بی‌تدبیری دولت آنچنان به اقتصاد ایران آسیب زده و معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است که اگر امیدآفرینی و مثبت‌اندیشی رهبر معظم انقلاب نبود، هم‌اکنون معلوم نبود که وضع کشور چگونه می‌شد؟!

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت و حساس کرونایی و تحریم‌ها و صعود افسارگسیخته تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها، اعلام هدف‌گذاری تورم ۲۲ درصدی برای سال ۹۹ نقطه مثبتی است؛ برای اینکه اگر این هدفگذاری تحقق یابد و این سیاست پولی اجرایی گردد، نتیجه‌اش ثبات قیمت‌هاست که به آرامش و ثبات بازار و اقتصاد و روح و روان مردم کمک خواهد کرد.

استاد دانشگاه‌های استان مرکزی افزود: هدفگذاری تورم ۲۲ درصدی اگرچه با دامنه مثبت و منفی ۲ واحد درصد تعیین شده، ولی همدلی و همکاری دولت و ملت را می‌طلبد که اگر تورم مورد پیش بینی برای بازه زمانی یک ساله در آینده متفاوت با هدف اعلامی باشد، دولت با اجرای سیاست‌های پولی جدید نسبت به تحقق این هدفگذاری اقدام کند و مردم نیز در حفظ تعادل بازار و خرید و تهیه کالا و خدمات تمام شرایط و حساسیت‌های کشور را در نظر بگیرند.

فخرالاسلام افزود: اگرچه برخی کارشناسان معتقدند الزامات و پیش شرط‌های تحقق هدفگذاری تورم ۲۲ درصدی در شرایط فعلی وجود ندارد، اما با توجه به موقعیت ایران و همسایگی با ۱۵ کشور با بازار ۶۰۰ میلیونی و تحریم شکنی مقتدرانه اخیر در صادرات و داشتن رهبری فرزانه و مدبر و مردمی انقلابی، امکان برقراری ثبات و روند کاهشی تورم در اقتصاد ایران وجود دارد؛ البته اگر دولتمردان به فکر جبران کم‌کاری‌های ۷ ساله خود باشند.

وی گفت: دولت در این بازه زمانی باید با کاهش تصدی‌گری اقتصادی از بنگاه‌داری بانک‌ها و انتشار بیش از مقدار مصوب اوراق بدهی پرهیز کرده و با نظارت دقیق بر قیمت‌ها و مبارزه با واسطه گری و دلالی و مهار نقدینگی، در این زمینه گام‌های مثبت و اجرایی بردارد.

انتهای پیام/                                                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول