اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برقراری حکومت نظامی در 25 شهر آمریکا

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد، تاکنون در 25 شهر از 16 ایالت مختلف آمریکا، برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمدوشد اعمال شده است.

برقراری حکومت نظامی در 25 شهر آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتراضات و درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس در شهرهای مختلف شب گذشته تا ساعات اولیه صبح امروز در آمریکا ادامه داشت و در پی آن در دست‌کم ۲۵ شهر در ۱۶ ایالت آمریکا، مقررات منع آمدوشد برقرار شده است. همچنین گارد ملی اطراف ده‌ها ایالت و منطقه کلمبیا فعال شده است.

بنابر گزارش لحظه به لحظه شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، تاکنون در شهرهای زیر برای کنترل معترضان خشمگین به قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور، این مقررات برقرار شده است: بورلی هیلز و لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا، دنور در ایالت کلرادو، میامی در ایالت فلوریدا، آتلانتا در ایالت جورجیا، شیکاگو در ایالت ایلینوی، لوییویل در ایالت کنتاکی، مینیاپولیس و سنت پال در ایالت مینه سوتا، راچستر در ایالت نیویورک، سینسیناتی، کلیولند، کلمبوس، دایتون و تولیدو در ایالت اوهایو، یوجین و پورتلند در ایالت اوهایو؛ فیلادلفیا و پیتزبرگ در ایالت پنسیلوانیا، چارلستون و کلمبیا در ایالت کارولینای جنوبی، نشویل در ایالت تنسی، سالت لیک سیتی در ایالت یوتا، سیاتل در واشنگتن و میلواکی در ایالت ویسکانسین.

در آخرین تحولات اعتراضات در آمریکا، دست‌کم ۳ نفر در اعتراضات شنبه شب به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در شهر ایندیاناپلیس هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد.

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاه‌پوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و سپس در سراسر این کشور در پی داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول