اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بهره برداری از 22 پروژه کوچک مقیاس شهری

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از افتتاح 22 پروژه کوچک مقیاس محلی طی ماه های آتی خبر داد.

بهره برداری از 22 پروژه کوچک مقیاس  شهری

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در مراسم افتتاح بهره برداری از نخستین پروژه کوچک مقیاس محلی پایتخت در منطقه 18 که با حضور شهردار، مدیران شهری، شورایاران و شهروندان این منطقه برگزار شد ؛ اظهار داشت: بنا به رویکرد جدید شهردار تهران برای ایجاد "شهری برای همه " ، تغییر نگاه از پروژه های بزرگ مقیاس شهری به سمت پروژه های محله ای در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا مشکلات کلانشهر از پایین ترین سطوح شهری رو به اصلاح رود.

وی اجرای پروژه های محلی وکوچک مقیاس در سالجاری را وجه تمایز پروژه های عمرانی با سالهای گذشته عنوان و افزود: شورای شهر و شهرداری تهران حدود 2هزار میلیارد تومان برای عملیاتی کردن این پروژه ها اختصاص داده اند که تعداد 1000 پروژه در سطح مناطق 22گانه تأمین اعتبار تا خدمات خود را به صورت مستقیم به مردم ارائه کنند.

مظاهریان همچنین شناسایی نیازهای محله از طریق شورایاران، دریافت مستقیم نظرات شهروندان و در اولویت قراردادن خواسته های آنها را از جمله ویژگی های پروژه های محلی برشمرد و اذعان داشت: علاوه بر اینکه مردم در برخی مواقع به صورت مستقیم می توانند نظرات خود را ابراز کنند، شورایاران به عنوان زبان گویای مردم محله ایفای نقش می کنند. شهروندان ضمن انتخاب این اعضا، بخشی از سخنگویی خود را به آنان واگذار و شورایاران باید به عنوان نمایندگان مردمی، خواسته ها و نیازهای اصلی محله را اعلام تا در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز افتتاح پروژه های محلی، ابراز امیدواری کرد که تعداد بیشتری از پروژه ها به صورت ماهیانه و فصلی در تمامی مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار افتتاح و مردم از نتایج آن منتفع شوند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم تعامل مناسب دفاتر توسعه محله ای با شورایاران به عنوان نمایندگان مردم اذعان داشت : شاید بسیاری از پروژه ها برای اجرا در سطح محله های شهر تهران مدنظر مدیران شهری باشد اما اولویت های ما را مردم تعیین و بنا به نیاز، تشخیص و مطالبه آنان پروژه ها در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.

وی خواسته مردم را برای اجرای پروژه های محلی در اولویت دانست و افزود: گرچه این پروژه های خرد محلی در قیاس با پروژه های کلان به لحاظ ابعاد کوچک به نظر برسد اما از آنجایی که هدف مدیریت شهری ایجاد آرامش، امنیت و جلب رضایت مردم در محل سکونتشان است اهمیت اجرای این پروژه ها دوچندان می شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تأکید کرد : صدای رسا و تعیین کننده مردم در شهر باید راهنمای شهرداران در پاسخ به کدام پروژه ، کجا ، چگونه و در چه ابعادی باید باشد. اگر در این پروژه های محلی  بتوانیم مشارکت مردم را هم جلب کنیم گامی پیشرفته و رو به جلو برای  اداره شهر است و باید مشوق مردم محله باشیم تا در کنار مدیران شهری برای افزایش کیفیت زندگی در محله و شهرشان تلاش کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشارکت مردم نیز فقط محدود به مسائل مالی نیست، بلکه جنبه های متعددی را در برمی گیرد. ایجاد این فضاها موجب می شود که شهرداران نواحی با مردم وارد گفتگو شوند برنامه ها را با آنان درمیان بگذارند و قبل ازآغاز هر پروژه و پیش از ورود به فاز اجرایی به اطلاع مردم رسانده شود.

مظاهریان خاطرنشان ساخت: در اجرای پروژه های محلی باید زمینه برای گفت‌وگوی نزدیک و تعامل دوسویه با شهروندان فراهم باشد تا بتوانیم شهروندان را قبل از شروع و در حین اجرای پروژه از خصوصیات آن  مطلع و نظرات و پیشنهادهای آنان را دریافت کنیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: بر این باورم که شهروندان هر محله به واسطه شناخت عمیق خود و مواجهه روزانه با مسائل و مشکلات، بهترین گزینه برای تشخیص نیازها و کمبودهای هر محله و اولویت های ضروری آن هستند بنابراین باید به مردم و نظراتشان در بهبود پروژه ها اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین نقدینگی پروژه های محلی به صورت ویژه و متفاوت از سایر پروژه ها صورت می گیرد، افزود: مردم با مشاهده توجه مدیریت شهری به مطالبات آنان و ایجاد تحول در محلات، می توانند پیشرفت پروژه ها را به صورت دائمی مورد مشاهده و نظارت خود قرار داده و یاریگر مدیریت شهری باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول