اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حجت‌الاسلام مروی: مدیریت کرونا برگ زرینی در کارآمدی نظام بود/ تشکر وزیر بهداشت از هدایت‌های داهیانه رهبر انقلاب

تولیت آستان قدس رضوی، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی کشور، توفیقات به دست آمده در مدیریت ویروس کرونا در کشور را برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام مروی: مدیریت کرونا برگ زرینی در کارآمدی نظام بود/ تشکر وزیر بهداشت از هدایت‌های داهیانه رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه شنبه در دیدار وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، توفیقات و موفقیت‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی را در کنترل بیماری کرونا را تبریک گفت و اظهار کرد: این موفقیت‌ها برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بود و مایه ناامیدی و یأس دشمنان شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های دشمنان معطوف به ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور، نقشه دشمنان برای کاهش قدرت مانور و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی توفیقات حاصل شده در کنترل بیماری کرونا را نتیجه لطف الهی و تلاش و همت مسئولان خصوصا در وزارت بهداشت و درمان دانست و با اشاره به نقش تعیین‌کننده حمایت‌های رهبری معظم انقلاب در حصول این توفیقات، اظهار کرد: بی‌تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود، قطعا این توفیقات و موفقیت‌های کنونی حاصل نمی‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: رهبری معظم انقلاب تمام مسئولان را به همکاری با ستاد مبارزه با کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، ایشان در پیامی به مناسبت نیمه شعبان که هنوز حدود دو هفته تا ماه مبارک رمضان باقی مانده بود، بطور مستقیم به شرایط ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره کردند و فرمودند «امسال علی‌القاعده از جلسات عمومی دعا، سخنرانی و توسل محرومیم» که تکلیف برای ماه رمضان روشن شد.

تولیت آستان قدس رضوی هماهنگی بین تمام مجموعه‌های دولت، دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، علما و مراجع تقلید را از دیگر عوامل موفقیت کشور در مبارزه با ویروس کرونا معرفی و ورود مراجع تقلید قم و علمای برجسته مشهد مقدس را در این عرصه بسیار مؤثر و مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین از نقش مؤثر آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و هماهنگی بخش‌های مختلف استان خراسان رضوی با یکدیگر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی بوده است، گفت: اگرچه آستان‌های مقدس در ساختارهای مدیریت دولت قرار نمی‌گیرند، اما تافته‌ای جدابافته از کشور و نظام مقدس اسلامی نیستند که بخواهند مسیر خود را طی کنند؛ همه در یک مجموعه، یک نظام و یک کشور قرار داریم و اگر مشکلی فراگیر برای کشور و مردم پیش آید وظیفه همکاری برای عبور از آن مشکل و بحران را داریم، لذا آنچه آستان قدس رضوی در این مدت انجام داده ایفای وظیفه بوده و برای آن منتی نداریم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی هم اکنون حدود 300 هزار ماسک در اختیار دارد و در حال خرید حدود یک میلیون ماسک دیگر نیز هست، ضمن اینکه ظرفیت تولید ماسک را هم داریم و از این نظر با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص بازگشایی رواق‌های حرم مطهر مطابق نظر ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد، گفت: امیدواریم همانگونه که با همدلی و همراهی تا اینجا کار را به پیش بریدم، پس از این نیز بتوانیم باز هم با همین همکاری و همدلی کار را پیش ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان کشور در بیمارستان‌های سراسر کشور، گفت: مجموعه بهداشت و درمان در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی و تجهیزات پزشکی توانست دامنه شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند که قابل تقدیر است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی کادر درمانی در سراسر کشور بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و هیچگاه ایثارگری‌های جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

هدایت داهیانه رهبری و کمک مؤمنانه مردم در دوران شیوع بیماری حماسه‌آفرین شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی، نگاه بسیط و با بصیرت تولیت آستان قدس رضوی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری، گفت: با حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب، شکل‌گیری وفاق ملی در درون و بیرون دولت، خوشبختانه در موقعیت مناسب‌تری از مهار بیماری کرونا در اکثر استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

سعید نمکی درخصوص بازگشایی شبانه‌روزی آستان‌های مقدس اظهار کرد: همه تلاش ما بر این قرار گرفته بود که درب این آستان مقدس بروی مشتاقان گشوده شود؛ لذا ضمن حضور در شهر مشهد و تشکیل جلسه ستاد استانی کرونا، تصمیم بر فعالیت شبانه‌روزی حرم مطهر گرفته شد.

وی با تاکید بر رعایت کامل مسائل بهداشتی در اوقات زیارت اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط زائران حرم مطهر رضوی، به خصوص زواری که از کانونهای ابتلا به کرونا به شهر مشهد و حرم مطهر سفر می‌کنند، ضرورت دارد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: در جریان بحران کرونا، یکی از بزرگترین موهبت‌ها، وجود رهبر معظم انقلاب بود؛ حماسه‌ای که به امر معظم له درخصوص رزمایش مواسات و همدلی در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توسط مردم شریف ایران خلق شد، نمود روشن آن است.

نمکی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما با وجود همه محدودیت‌ها، ضمن مهار ویروس کرونا، صادرکننده امکانات پزشکی و درمانی مرتبط با این بیماری شده است که موجب تعجب مسئولان بهداشتی سایر کشورها و به لطف خداوند متعال منزلت جمهوری اسلامی شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: با وجود همه دستاوردهای کسب شده در مهار ویروس کرونا و آمار جانباختگان، دقت در رعایت همه ملزومات بهداشتی از سوی مردم برای جلوگیری از لطمات بیشتر بیماری در موج دوم آن بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول