اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

سرگردانی 2 میلیون صاحب سهام عدالت که سهامدار شناخته نمی‌شوند+سند

بر اساس اعلام معاون سازمان خصوصی‌سازی، سهامداران عدالت کسانی هستند که در سامانه سازمان خصوصی‌سازی شناخته شوند، در حالی که یک میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت با دارا بودن کارت پرس‌شده سهام عدالت در این سامانه شناخته نمی‌شوند.

سرگردانی 2 میلیون صاحب سهام عدالت که سهامدار شناخته نمی‌شوند+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که طرح سهام عدالت در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و سهامدار کردن طبقه متوسط و رو به پایین درآمدی جامعه در اقتصاد کشور در سال 84 آغاز شد و این سهام به 6 دهک درآمدی و جمعیتی در آن زمان پرداخت شد، امروزه بعد از 14 سال و بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی تنها 49 میلیون و 121 هزار و 471 نفر در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی با وارد کردن کد ملی خود به عنوان سهامدار عدالت شناخته می‌شوند و حدود 2 میلیون نفر با وجود در دست داشتن کارت نهایی ثیت نام سهام عدالت،‌اما در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

وقتی علت را جویا شدیم،‌ محمد رضا جودکی مدیرعامل سرمایه‌گذاری عدالت استان تهران گفت: با وجود این که شرکتهای تعاونی سهام عدالت به موقع اطلاعات سهامداران عدالت را به سازمان خصوصی سازی داده‌اند، اما در سامانه سازمان اسم این افراد وجود ندارد یا اختلاف جزئی در مشخصات سجلی افراد بین سامانه تعاونیها و سامانه سازمان خصوصی سازی بوده که همه این افراد از شمول سهام عدالت خارج شده‌اند.

وی گفت: در عین حال ما تلاش می‌‌کنیم تا از مراجع ذیربط مشکل 2 میلیون سهامدار عدالت را که بین شرکتهای تعاونی شهرستانی و سازمان خصوصی سازی سرگردان هستند را رفع کنیم.

در این زمینه حسن علایی معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که تعدادی از شهروندان اعلام کرده‌اند با وجود این که کارت پرس شده سهام عدالت در اختیار دارند، اما هنگامی که شماره ملی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد سامانه سهام عدالت می‌کنند، به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند که وی پاسخ داد: برای سهامداران عدالت 4 مرحله باید طی می‌شد و عده‌ای از افراد هستند که برگه‌های اولیه دعوتنامه سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارند اما مراحل ثبت نهایی آنها طی نشده است و امروز به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شود.

وی گفت: همه دعوتنامه‌ها و کارت‌های سهام عدالت در دست مردم باطل است و تنها ملاک ما برای این که یک فرد سهامدار عدالت باشد، این است که با وارد کردن کد ملی در سامانه سهام عدالت شناخته شود.

معاون سازمان خصوصی سازی همچنین گفت: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در کشور وجود دارند که برگه سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دست دارند اما مراحل نهایی ثبت آنها انجام نشده و به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

همچنین علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: فهرست دارندگان سهام عدالت تا سال 94 که اولین مرحله پرداخت سود بود، بسته شده و هیچ فرد دیگری وارد این فهرست نمی‌شود.

همچنین حسین فهیمی سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت همچنین در مورد گفته برخی مخاطبان که آیا طرح جدیدی برای اعطای سهام عدالت به افراد جامانده وجود دارد، گفت: فعلاً هیچ طرح جدیدی در هیچ نهادی در دست بررسی نیست، سهام عدالت از ابتدا اجباری نبود، بلکه بر مبنای ثبت نام و درخواست متقاضیان بود و به هر خانوار تا سقف ۵ نفر سهام عدالت اختصاص می یافت و فعلاً برنامه واگذاری جدید سهام عدالت وجود ندارد

دارندگان کارت سهام عدالت که در سامانه سازمان خصوصی سازی  به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول