اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراضات مردمی علیه گروه وابسته به امارات و عربستان در شهر عدن

شهر عدن در جنوب یمن باز هم شاهد اعتراضات مردمی علیه عربستان سعودی و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات بود.

اعتراضات مردمی علیه گروه وابسته به امارات و عربستان در شهر عدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر عدن در جنوب یمن شنبه شب(دیشب) در اعتراض به نابسامانی اوضاع خدماتی قطعی ۱۲ ساعته برق با وجود بالا بودن دمای هوا، به خیابان‌ها آمده و علیه شورای انتقالی جنوب و عربستان سعودی شعار دادند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از برخی ساکنان این شهر گزارش کرد که صدها معترض دیشب به خیابان‌های شهر المنصوره و شیخ عثمان در عدن آمده و با آتش زدن لاستیک‌های خودرو، خیابان‌ها را مسدود کرده و از عبور و مرور خودروها ممانعت کردند.

معترضان علیه شورای انتقالی جنوب یمن و عربستان که از زمان خروج نیروهای اماراتی در اکتبر گذشته بر این شهر تسلط پیدا کرده است، شعار سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان اجرای اصلاحات در بخش خدمات عمومی از جمله برق و آب را که طی هفته‌های گذشته بویژه با وجود فصل گرما وضعیت نابسامانی داشته است، خواستار شدند.  

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز مطالبی را علیه شورای انتقالی جنوب منتشر کرده و خواستار ارائه توضیحات درباره علل نابسامانی وضعیت خدماتی شدند.

از سوی دیگر شورای انتقالی جنوب در تلاش برای خاموش کردن خشم مردمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرونده انسانی در رأس رایزنی‌های آن با مقامات سعودی در ریاض قرار دارد و از کمک‌های عربستان به نیروگاه‌های برق در عدن استقبال می‌کند.

شورای انتقالی جنوب اواخر آوریل گذشته در شهر عدن و تعدادی از استان‌های جنوبی حکومت خودمختار اعلام کرد که با اعتراض دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» مواجه و به درگیری‌هایی بین نیروهای دو طرف منجر شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول