اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۱۹ تروریست و چهار نظامی در شمال مصر کشته شدند

وزارت دفاع مصر از کشته شدن ۱۹ «تروریست به شدت خطرناک» بعلاوه سه نیروی ارتش در یک هفته گذشته در شمال این کشور خبر داد.

۱۹ تروریست و چهار نظامی در شمال مصر کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تامر ارفاعی» سخنگوی وزارت دفاع مصر امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های یک هفته گذشته در منطقه «شبه جزیره سینا» در شمال مصر ۱۹ تروریست و چهار نظامی مصری کشته و یک نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به نوشته وبگاه الحره، طبق این بیانیه با رصد تحرکات تروریست‌ها در شهرهای «بئر العبد»، «الشیخ زوید» و «الرفح» در شمال سینا، نیروهای نظامی مصر در دو عملیات جداگانه سه تروریست را از پا در آورده و مقادیری سلاح‌های سبک و نیمه سبک کشف کردند. در این درگیری‌ها سه افسر ارتش مصر نیز کشته شد.

پس از آن در نیروی هوایی مصر در چندین عملیات، مراکز تروریست‌ها را بمباران کرد که ۱۶ تن از آن‌ها کشته شدند و دو خودرو و یک انبار مهمات تروریست‌ها نیز منهدم شد.

همچنین نیروهای ارتش مصر توانستند مقادیر زیادی مواد مخدر و سلاح از مراکز تروریست‌ها کشف و ضبط کنند.

گروهک تروریستی «انصار بیت المقدس» که در سال ۲۰۱۰ آغاز فعالیت خود را در شبه جزیره سینا اعلام کرد؛ در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۴ خبر داد که با «ابوبکر البغدادی» سرکرده معدوم داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است  و تا کنون حملات این گروهک علیه نظامیان و پایگاه‌های نظامی در صحرای سینا در مصر منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از نظامیان مصری شده است.

شبه جزیره سینا به علت شرایط جغرافیایی و پستی و بلندی‌های زیادی که دارد و همچنین به علت زیست قبیله‌ای در ده سال گذشته منطقه مطلوبی برای ادامه حیات این گروهک بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول