اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| دانشجویان در روزهای تعطیلی دانشگاه، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند

برخی کاربران فارس با توجه به عدم سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی در ترم جاری به دلیل شیوع کرونا، خواستار کاهش حداقل ۵۰ درصد اجاره بهای خوابگاه‌ شده‌اند، پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد که اساسا دانشجویان در روزهای تعطیلی دانشگاه، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند.

فارس من| دانشجویان در روزهای تعطیلی دانشگاه، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «کاهش هزینه خوابگاه‌های دانشجویی برای ترم جاری» شده‌اند.

این کاربران نوشته اند: با توجه به عدم سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی در ترم جاری به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، باید اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی برای ترم جاری حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد.

*دانشجویان در روزهای تعطیلی دانشگاه، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند

در پیگیری خبرنگار فارس از وضعیت اجاره خوابگاه‌های دانشجویی در نیم‌سال جاری، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان مقرر شده که دریافت اجاره خوابگاه از دانشجویان خوابگاهی بسته به مدت سکونت آنان در خوابگاه باشد و به این معنی که دانشجویان خوابگاهی بابت روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دانشگاه تعطیل بود، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند.

به این ترتیب هزینه اقامت دانشجویان خوابگاه‌های زیر نظر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در این مدت توسط این صندوق پرداخت خواهد شد و دانشجویانی که اجاره بهای خوابگاه را پرداخت کرده اند به حساب بستانکاری ترم بعد آنها واریز می شود.

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: از ۴ اسفند که دانشگاه‌ها تعطیل شده تاکنون دانشجویان اجاره‌ای بابت خوابگاه نمی‌پردازند. اجاره خوابگاه‌ها به حساب صندوق رفاه واریز می شود و اگر دانشجو این ترم فارغ التحصیل شود وجوه پرداختی به وی عودت داده می شود و اگر همچنان دانشجو باشد بابت وجوه پرداختی برای ترم بعدی بستانکار خواهد شد. 

عماد فاطمی‌زاده معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم در این باره به خبرنگار فارس، گفت: دانشگاه درباره اجاره خوابگاه‌ها تابع نظر صندوق رفاه دانشجویان است. با توجه به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان، دریافت اجاره بها از دانشجویان ساکن در خوابگاه به نسبت مدت حضور در خوابگاه محاسبه و اخذ خواهد شد که مبلغ پرداختی بابت خوابگاه به حساب دانشجویان لحاظ خواهد شد.

ویدئوی زیر را ببینید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول