اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: شائبه تعارض منافع درباره اعضای کمیسیون بهداشت مجلس رفع شود

پروین صالحی مبارکه گفت: نماینده‌هایی که در رشته‌های اقتصاد، مدیریت و برنامه‌ریزی تحصیل کرده‌اند باید در کمیسیون بهداشت مجلس عضو شوند تا شائبه تعارض منافع در این کمیسیون رفع شود.

نماینده مجلس: شائبه تعارض منافع درباره اعضای کمیسیون بهداشت مجلس رفع شود

پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت کشور، گفت: یکسان‌سازی تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی از جمله چالش‌های است که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید حل شود. افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی، انگیزه پزشکان برای فعالیت در بیمارستان‌های بخش دولتی را کاهش داده است. این موضوع نظام سلامت کشور را دچار مشکل کرده است.

صالحی در مورد ایرادات طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. طرح مذکور بدون توجه به منابع مالی دولت اجرایی شده است. بودجه این طرح باید مشخص باشد. در طرح تحول سلامت فرانشیز ( سهم مردم) به طور شدیدی کم شده و اصلا مشخص نیست که مابقی سهم درمان باید از کجا پرداخته شود. سهم مردم در طرح تحول سلامت باید واقع‌بینانه‌تر تعیین می‌شد.

وی در ادامه افزود: حتی منابع مالی که بیمه‌ها باید تامین کنند هم شفاف نمی‌باشد. طرح تحول شکست خورده و نیازمند اصلاحات اساسی است.

صالحی مبارکه با بیان اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نباید صرفا پزشک باشند، گفت: تغییر ترکیب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از دیگر اقداماتی است که باید در مجلس یازدهم به آن توجه شود. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس می‌توانند غیر پزشک باشند.

وی ادامه داد: نماینده‌های که در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، برنامه‌ریزی و ... تحصیل کرده‌اند باید در کمیسیون بهداشت مجلس عضو شوند. در صورتی که این موضوع عملی شود شائبه تعارض منافع در کمیسیون بهداشت مجلس هم از بین خواهد رفت.

نماینده مردم مبارکه درباره کمبود پزشک گفت: افزایش تعداد پزشک و توزیع مناسب آن هم ازجمله مواردی است که باید در مجلس یازدهم پیگیری شود. اعضای کمیسیون بهداشت نماینده قشر پزشکان نیستند بلکه نماینده کل مردم و اصناف هستند.

صالحی در پایان تصریح کرد: اگر خدای ناکرده احدی از نمایندگان بخواهد مصالح فردی خودش را در نظر بگیرند، مسلما رسالتش را انجام نداده‌اند. بنده هم به عنوان یک فردی که اولین بار وارد مجلس شده‌ام، تا جایی که در توان دارم سعی می‌کنم که کارها شفاف باشد و امانتی که مردم به صورت رأی داده‌اند را پاس بدارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول