اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ارائه شیوه نامه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شیوه نامه اجرای بند (ج) ماده (۱۲) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات را تدوین نموده است.

ارائه شیوه نامه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شیوه نامه اجرای بند (ج) ماده (۱۲) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات را تدوین نموده است.

براساس بند ج ماده ۱۲ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در صورتی که پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و یا طرحها (پروژه ها) و یا مقالات استخراجی اعضای هیأت علمی منجر به حل یکی از مسائل اساسی کشور شود، جایگزین امتیاز فعالیت های پژوهشی و فناوری مندرج در جداول شماره (۶) آیین نامه جاری ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی و جداول مشابه در آیین نامه های بعدی تا سقف امتیازات مکتسبه خواهد شد.

براساس شیوه نامه پیشنهادی، دستگاه‌های اجرایی ملزم می باشند در زمان ارائه برنامه و بودجه سال آینده خود، اطلاعات کامل شامل برنامه‌ها و پروژه‌های فناورانه خود را که در جهت حل مشکلات اساسی کشور است را به همراه اهداف و نتایج مورد انتظار در قالب فرم مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه ارائه نمایند. برنامه‌ها و پروژه‌ها اعلامی دستگاه­های اجرایی بسته به ماهیت در سال‌های مختلف می توانند تکرار شوند. پس از تایید لایحه بودجه، سازمان برنامه و بودجه این موارد را به عنوان نیازهای پژوهشی دستگاه های اجرایی در اختیار دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌دهد.

این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیئت دولت است؛ شیوه نامه اجرای این بند پس از تصویب هیئت وزیران لازم الاجرا است.

برای مشاهده این مرقومه اینجا وارد شوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول