اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تضعیف منابع انسانی در ورزش خوزستان

باشگاه‌های خوزستانی در سال‌های اخیر،در توان رسانه‌ای و ارتباط با عموم، همچنین ایجاد کانال‌های عاطفی با هواداران خود تحلیل رفته‌اند.

تضعیف منابع انسانی در ورزش خوزستان

علی دایلی - نخستین بار، نماینده لیگ برتری آبادان بود که راه‌اندازی برنامه کاربردی خود بر روی گوشی تلفن همراه، ساز و کاری را برای هواداران خود ایجاد کرد تا بر اساس آن، علاقه‌مندان به این تیم بتوانند از این طریق، اخبار باشگاه، تصاویر، خرید بلیط و کمک‌های مالی خود را در ازای دریافت برخی تسهیلات به باشگاه مورد علاقه خود ارائه دهند.

تا کنون درخواست های مکرر این باشگاه آبادان از هواداران خود که عمدتاً از اقشار کم برخوردار جامعه در شهرستان و استان خوزستان هستند، مشکلی را از مشکلات عدیده مالی این باشگاه حل نکرده و کمک های این قشر نتوانسته حساب ویژه‌ای را در ساز و کار مالی باشگاه صنعت نفت ایجاد کند تا منشاء تحول شود.

اما  باشگاه پرسپولیس دومین باشگاه فوتبال ایران پس از صنعت نفت آبادان بود که در اواخر سال گذشته اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن خود و معرفی آن به هواداران میلیونی خود کرده است.

این باشگاه که به همراه تیم آبی پایتخت، سالانه بودجه‌های کلان دولتی را صرف تیم داری و خرید بازیکن و مربیان نام‌دار داخلی و خارجی می‌کند، دارای پرونده‌های فراوانی نیز در فدراسیون جهانی بابت بدهی‌های بسیار به اعضای سابق و یا فعلی خود مفتوحه دارد و به موازات آن، هزینه‌های بسیاری را به‌صورت سالانه بر اثر سوء مدیریت و به خدمت گرفتن بازیکنان ناکارآمد و عدم توان در حفظ اعضای به خدمت گرفته شده، حیف و میل می‌شود که تمامی این بودجه‌هایی که از سوی وزارت ورزش به این دو تیم اختصاص می‌یابد، در حقیقت همان سرانه ورزشی است که باید به استان‌های کشور و شهرها و مناطق محروم از امکانات ورزشی تعلق گیرد.

حال باشگاه پرسپولیس در اپلیکیشن خود، بخشی را راه‌‌اندازی کرده که از طریق آن؛ علاقه‌مندان به این تیم در اقصی نقاط کشور بتوانند کمک‌های مالی خود را برای حل مشکلات تیم پرسپولیس، به حساب این باشگاه واریز کنند.

جالب اینجاست که طبق آمار منتشر شده توسط باشگاه پرسپولیس، بیشترین کمک‌های مالی استانی که تاکنون به حساب این باشگاه واریز شده است، از مبدأ استان خوزستان بوده است.

این مهم در شرایطی به وقوع پیوسته که تیم‌های ورزش حرفه‌ای خوزستان، عمدتاً بهره‌ای از هزینه‌های بیت‌المال نبرده و عمده نیازهای خود را متکی به در آمدهای شخصی و یا گروهی هستند و چشم امید به کمک‌های جسته و گریخته‌ای که از سوی سازمان‌های دولتی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی گسیل می‌شود، دارند.

استانی که تیم‌های ان از جمله صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در مشکلات فراوان مالی دست و پا زده و با مشقات بسیار، این کور سوی دلخوشی را برای هواداران پر تعداد خود حفظ کرده است، اکنون و مقارن با تمام این کمبودها، تیمی همچون استقلال اهواز که با ضربات مهلکی که در سال‌های اخیر به پیکره آن وارد شد و قلب هواداران پر شمار خود را در استان خوزستان جریحه دار کرد،  از حمایت ساکنان خود نیز محروم است.

جای تأسف در این موضوع جایی به چشم می‌خورد که باشگاه‌های ما در سال‌های اخیر، به قدری در توان رسانه‌ای و ارتباط با عموم، همچنین ایجاد کانال‌های عاطفی با هواداران خود تحلیل رفته‌اند، که دوست‌داران ورزش در این جلگه زرخیز، در خود مقاربتی با تیم‌های استان خود نیافته و علایق و سلایق خود را در فرای مرزهای این استان جستجو می‌کنند.

فرهنگ‌سازی که سهولت بخشیدن به آن، بسیار آسان‌تر از به صعوبت رسیدن آن بود؛ حال به معضلی تبدیل شده که گریبان ورزش استان را گرفته و منابعی که می‌توانست روزی به کمک ورزش استان آمده و آن را از بحران‌های موجود خارج سازد، خیلی راحت از اختیار خارج شد و بازگشت آن، زمان و هزینه‌های بسیاری را طلب می‌کند.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول