اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حمایت رسانه‌های جهانی از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»/ نت‌فلیکس:سکوت به معنای همدستی است

نت‌فلیکس، آمازون، هولو، اچ‌بی‌اُ و پارامونت از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» حمایت کردند.

حمایت رسانه‌های جهانی از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»/ نت‌فلیکس:سکوت به معنای همدستی است

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: پس از مرگ جوانی سیاهپوست به نام «جورج فلوید» که به شکلی بی‌رحمانه توسط چند مامور پلیس آمریکا در خیابان و در انظار عابرین کشته شد، معترضان شهرهای بزرگ آمریکا به خیابان آمدند. اعتراضات در مینیاپولیس به خشونت کشیده شد و به گسترش ناآرامی‌ها دامن زد و شهر به آتش کشیده شد.

در اقدامی غیرمعمول، نت‌فلیکس، آمازون، هولو، HBO، استارز و سایر گردانندگان اصلی هالیوود با استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت‌های خود برای حمایت از جنبش «Black Lives Matter»(جان سیاهان ارزش دارد) موضع گیری کردند. این حرکت به دنبال اعتراضات و اغتشاشات مداوم در سراسر آمریکا و در پی مرگ «جورج فلوید» به دست ماموران پلیس، صورت می‌گیرد.

نت‌فلیکس شنبه بعد از ظهر توییت کرد: سکوت به معنای همدستی است. جان سیاهان ارزش دارد. ما یک پلتفرم داریم و در برابر اعضا، کارکنان، خلاقان و استعدادهای سیاه وظیفه داریم تا صدایشان شنیده شود.

 

 

 

 

 

ازینرو نت‌فلیکس، آمازون، هولو، اچ‌بی‌اُ، استارز و پارامونت از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» حمایت کردند.

«جیم جیانوپولوس» مدیرعامل «ویاکام سی‌بی‌اس» متعلق به پارامونت در یادداشتی برای کارکنانش نوشت: تعداد بسیار زیادی از اعضای انجمن سیاهان بخاطر بی‌عدالتی‌های گسترده نژادی، جانشان را ازدست داده‌اند.

 

نت‌فلیکس شنبه بعد از ظهر توییت کرد: سکوت به معنای همدستی است. جان سیاهان ارزش دارد. ما یک پلتفرم داریم و در برابر اعضا، کارکنان، خلاقان و استعدادهای سیاه وظیفه داریم تا صدایشان شنیده شود.

 

یوتیوب که زیرمجموعه شرکت بزرگ رسانه‌ای آلفابت محسوب می‌شود، روز جمعه نوشت: ما در برابر نژادپرستی و خشونت، با همبستگی ایستادگی می‌کنیم. وقتی اعضای جامعه ما صدمه می‌بینند، همه ما صدمه می‌بینیم. ما یک میلیون دلار برای حمایت و کمک به تلاش‌ برای رسیدگی به بی‌عدالتی‌های اجتماعی اهدا می‌کنیم.

 

حالا که اعتراضات در آمریکا شدت گرفته و روز پنجم را سپری می‌کند، تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ سرگرمی از دیروز شنبه به این حرکت پیوسته‌اند.

نکته قابل توجه اینکه سایت بزرگ «هولو» متعلق به «دیزنی» این پیام را در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: ما از جان سیاهان حمایت می‌کنیم، امروز و هر روز و با شما خواهیم بود.

 

این درحالی است که دیگر شرکت‌های زیرمجموعه دیزنی تا کنون اظهاراتی در این باره صادر نکرده‌اند.

با این وجود چندین برند و شرکت شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه «وارنر مدیا» به این جنبش و حمایت از سیاهان پیوستند. HBO، HBO Max  TBS  TNT همه صفحه توییتر خود را به «#BlackLivesMatter» تغییر داده و موارد زیر را ارسال کردند:

 

یوتیوب زیرمجموعه شرکت بزرگ رسانه‌ای آلفابت: ما در برابر نژادپرستی و خشونت، با همبستگی ایستادگی می‌کنیم. وقتی اعضای جامعه ما صدمه می‌بینند، همه ما صدمه می‌بینیم.

 

بخش استودیوهای آمازون در توییتر و اینستاگرام خود نوشت: همه با هم در کنار همکاران، هنرمندان، نویسندگان، داستان سرایان، تهیه کنندگان، بینندگان و هم‌پیمانانمان در مبارزه با نژادپرستی و بی‌عدالتی ایستاده‌ایم.

 

«Starz» متعلق به «Lionsgate» نیز همصدایی خود را ابراز داشت. استارز در اینستاگرام خود نوشت: ما نمی‌توانیم سکوت کنیم در حالی که جوامع سیاه ما زیر فشار خشونت، تبعیض و بی‌عدالتی قرار دارند.

جنبش‌های «Color of Change»(رنگ تغییر) و «NAACP»(بنیاد ملی توسعه و پیشرفت رنگین‌پوستان) ازجمله سازمان‌هایی هستند که رهبری مبارزه با بی‌عدالتی نژادی در آمریکا را برعهده گرفته‌اند. ما آن‌ها را در پیشبرد ماموریت‌شان حمایت می‌کنیم.

«Quibi» بخش توضیحات و بیوی(bio) خود را به این جمله تغییر داد: با هم در برابر بی‌عدالتی ایستاده‌ایم.#BlackLivesMatter.

ما در سراسر کشورمان آمریکا شاهد سال‌ها درد و رنج بوده‌ایم. از جورج فلوید تا احمد آربری و برئونا تیلور تا آن‌هایی که بی‌رحمانه در طول سالیان بخاطر رنگ پوستشان کشته شده‌اند. حالا خشم مردم نسبت به بی‌عدالتی نژادی سیستماتیک در آمریکا، به نقطه جوش رسیده است...

 

 

 

 

 

پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی همچنین از این جنبش حمایت کردند و توضیحات اولیه خود را در توییتر به #BlackLivesMatter تغییر داند. «TikTok»(تیک تاک) نیز بیانیه زیر را منتشر کرد: ما در «تیک تاک» عمیقا برای صداهای مختلف و متنوع در بین کاربران، سازندگان، هنرمندان، شرکا و کارکنانمان ارزش قائل هستیم. ما در کنار «the Black community»(جامعه سیاهان) ایستاده ایم و مفتخریم زمینه ای را فراهم می‌کنیم که در آن «#blacklivesmatter» و «#georgefloyd» با بیش از ۱ میلیارد بازدید نمایش قدرتمند و مهم نظرات ایجاد کنند. ما متعهد هستیم که فضایی ایجاد کنیم که همه در آن دیده و شنیده شوند. 

 

«Twitch» نیز به طور مشابه بیانیه‌ای ارسال کرد: مدتی بسیار طولانی است که سیاهان در آمریکا از فشار ظلم و نژادپرستی رنج می‌برند. نمی‌توانیم از مزایای خلاقانه مشارکت جامعه سیاه‌پوستان در «Twitch» بهره‌مند شویم و زمانیکه درد دارند، سکوت کنیم. از شما می‌خواهیم با هم متحد باشیم و در مقابل جان سیاهان ایستادگی کنیم.

 

در بخشی از نامه جیانوپولوس به کارکنان پارامونت چنین آمده است:

همکاران گرامی،

ما در سراسر کشورمان آمریکا شاهد سال‌ها درد و رنج بوده‌ایم. از جورج فلوید تا احمد آربری و برئونا تیلور تا آن‌هایی که بی‌رحمانه در طول سالیان بخاطر رنگ پوستشان کشته شده‌اند. حالا خشم مردم نسبت به بی‌عدالتی نژادی سیستماتیک در آمریکا، به نقطه جوش رسیده است...

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول