اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان جزو استان‌های پرخطر در شیوع مواد مخدر نیست/ توجه به پیشگیری و مقابله از اولویت‌های اجتماعی گلستان است

استاندار گلستان گفت: گلستان جزو استان‌های پرخطر در شیوع مواد مخدر نیست اما توجه به پیشگیری و مقابله از اولویت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

گلستان جزو استان‌های پرخطر در شیوع مواد مخدر نیست/ توجه به پیشگیری و مقابله از اولویت‌های اجتماعی گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در دومین جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر استان در سالجاری اظهار کرد: با اشاره به اهمیت فناوری در زمینه مقابله با مواد مخدر اظهار کرد: پارک علم و فناوری با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در درمان اعتیاد، اقدامات موثری را انجام دهد.
وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها که بیشتر جوانان در آن فعالیت دارند و با بهره‌گیری از توان دستگا‌ه‌هایی همچون ورزش و جوانان، بهزیستی، اداره کل تبلیغات، نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان از اقدامات خلاقانه در راستای کنترل شیوع مواد مخدر، درمان معتادان و فعالیت‌های پس از ترک استفاده کرد و البته اعتبارات لازم را برای برگزاری این استارت‌آپ تامین خواهیم کرد.

* بیش از ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان در استان برای مصارف تفننی و خودنمایی به مواد مخدر گرایش دارند/ خانواده و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با آموزش‌های مناسب مانع جوانان در توجه به مواد مخدر شوند
استاندار گلستان با بیان نقش خانواده در مقابله با اعتیاد یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان در استان برای مصارف تفننی و خودنمایی به مواد مخدر گرایش دارند و خانواده و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با آموزش‌های مناسب مانع جوانان در توجه به مواد مخدر شوند.
حق‌شناس ادامه داد: بیشترین تلاش ما معطوف به عدم گرایش به مواد مخدر است اما ترک معتادان و همچنین ممانعت از رجوع دوباره ترک‌کنندگان از اهدافی است که باید با استفاده از تمام توان دستگاه‌های متولی نسبت به آن اقدام کرد.
لازم به ذکر است در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان روحانی‌فر دبیر شورای هماهنگی, بیانی فرماندار کلاله، غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده و همچنین غفاری رئیس پارک علم و فناوری استان گزارشات خود را ارائه کردند و پیرامون موضوعات مطرح شده تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول