اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رشد 66 درصدی صادرات در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 207 فروند کشتی اقیانوس پیما در این بندر پهلوگیری کرده‌اند و شاهد رشد 66 درصدی صادرات محمولات کانتینری در بندر امام خمینی(ره) هستیم.

رشد 66 درصدی صادرات در بندر امام خمینی(ره)

عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در دوماهه اول سال جاری شاهد رشد ۶۶ درصدی صادرات محمولات کانتینری در بندر امام خمینی(ره) هستیم.

مدیر منطقه ویژاقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۶ TEU (واحد شمارش کانتینر) توسط ۲۹ فروند کشتی از ابتدای سال جاری تاکنون از مقصد بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان به کشورهای مختلف صادر شده است.

دریس با بیان اهمیت توجه به ناوگان ریلی در بنادر کشور تصریح کرد: با توجه به زیرساخت ریلی مناسب بندر امام خمینی (ره) که شامل ۱۲۰ کیلومتر ریل داخلی در این بندر می‌شود، استفاده از ناوگان حمل ریلی در سرعت بخشیدن به صادرات محموله‌های کانتینری نقش بسزایی داشته است.

پهلوگیری ۲۰۷ فروند کشتی در دوماه ابتدای سال جاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بندر امام خمینی(ره) را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور توصیف و تصریح کرد: بالغ بر ۳ میلیون و ۷۴۸ تن انواع کالاهای اساسی از جمله ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، دانه روغنی و شکر در این این بازه زمانی تخلیه و بیش از ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن از انبارهای این مجتمع بندری به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور بارگیری و ارسال شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۷ فروند کشتی که عمده آن کشتی‌های اقیانوس پیما و پست پاناماکس بوده‌اند در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده‌اند.

دریس در پایان گفت: ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا، بیش از ۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تن کالاهای غیرنفتی و بیش از ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تن نیز تخلیه و بارگیری نفتی انجام شد.

انتهای پیام/۷۲۰۶۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول