اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رزمایش مواسات باید به همه بحران‌ها تسری یابد

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه رزمایش مواسات باید به همه بحران‌ها تسری یابد گفت: در راستای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، علاوه بر بسته‌های معیشتی، مبالغی نقدی میان کارگران روزمزد و فصلی توزیع شد و در مجموع قریب به ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی انجام شده است.

رزمایش مواسات باید به همه بحران‌ها تسری یابد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ویروس کرونا گرچه صدمه‌ای برای همه مردم دنیا از جمله ایرانیان بود ولی فرصتی شد برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تا همه وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه مردم اسدآباد نیز با عرق دینی خود و مهرورزی با پرچم ولایتمداری برای مواسات و همدلی مومنانه وارد صحنه رزمایش شدند از ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازمندان شهر خبر داد و تصریح کرد: با کمک دستگاه‌ها و هماهنگی خیرین حدود 4 هزار نفر از آسیب‌دیدگان از کرونا را شناسایی کردیم تا بتوانیم بدون دوباره‌کاری و موازی‌کاری کمک‌رسانی را با نظم خاصی انجام دهیم.

امام جمعه اسدآباد با تشریح اقدامات قرارگاه مواسات در این شهرستان بیان کرد: با کمک بسیج و سپاه و سایر مسئولین قریب به 150 میلیون تومان جمع‌آوری شده و در چند جلسه در مورد نحوه کمک‌رسانی و حمایت از نیازمندان بین سازمان‌ها هماهنگی انجام شد.

وی گفت: تاکنون حدود ۲ هزار سبد کالا و غذایی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده که از این تعداد ۹۰۰ بسته غذایی شامل مرغ، گوشت، ماکارونی، روغن از طرف طرح مومنانه و یک‌هزار و ۱۰۰ بسته هم طرح مواسات بین نیازمندان منطقه بوده است.

حسینی‌مجد در ادامه گفت: در تولید ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع کمک‌های بهداشتی هم به لطف خدا حرکات خوبی در سطح منطقه داشتیم و طی هماهنگی و جلسات با ۱۱ کمیته ستاد مردمی مواسات، تصمیم داریم در دو مرحله دیگر این کمک رسانی را تداوم ببخشیم.

وی افزود: در راستای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، علاوه بر بسته‌های معیشتی مبالغی نقدی میان کارگران روزمزد و فصلی توزیع شد و در مجموع قریب به ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی تاکنون انجام شده است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به جلسات خود با ائمه جماعات منطقه گفت: بین روحانیون منطقه هماهنگی کامل وجود دارد و با دعوت نهاد نماز جمعه نیازمندان هر منطقه را شناسایی کردند و توزیع کمک‌های نقدی بر عهده آن‌ها گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در زمینه تدفین اموات کرونایی روحانیون با ازخودگذشتگی درخشیدند و با زبان روزه لحظه‌ای از کار خیر دست نکشیدند تاکید کرد: تا زمانی که صدمات کرونا هست و مردم دچار مشکل هستند این رزمایش باید ادامه داشته باشد، البته که ستاد مردمی مواسات تداوم دارد.

حسینی‌مجد با اشاره به اینکه نباید فعالیت‌های این ستاد به کرونا ختم نشود تأکید کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرده و هر بحرانی در کشور را با این ستاد مدیریت کنیم.

وی در پایان با اشاره به شباهت‌های رزمایش مواسات با دفاع مقدس گفت: تولید ماسک توسط خانم‌های خانه‌دار با چرخ خیاطی و همدلی و کمک مردم به یکدیگر برای نقش بستن لبخند بر لبان یک فرزند یتیم، یک مادر سرپرست خانوار و یا پیرمردی مستمند؛ لحظات شیرینی است که باعث رفع خستگی همه فعالان رزمایش می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول