اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

100 هزار مسکن کارگری برای شاغلان در شهرک‌های صنعتی ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه با اتاق تعاون ایران گفت: 100 هزار مسکن کارگری برای کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی در حاشیه این شهرک‌ها ساخته می‌شود.

100 هزار مسکن کارگری برای شاغلان در شهرک‌های صنعتی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز یادداشت تفاهم بین وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران در محل اتاق تعاون به امضای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران رسید.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این تفاهم‌نامه که امروز امضا و مبادله شد در دو بخش است که یکی تأمین مسکن برای کارگران پیرو تفاهم نامه‌ای بود که هفته قبل با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم و تأمین منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی کشور برای کارگران انجام می‌شود و دیگر این که برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل و صرفه‌جویی سالانه 960 میلیون لیتر گازوئیل از این محل مدنظر قرار می‌گیرد.

اسلامی همچنین گفت: به عنوان نمونه شهرک کارگری کاسپین، ایوان کی و اشتهارد که چندین شهرک صنعتی در جوار آن وجود دارد و جامعه کارگری در این شهرک‌ها سکونت پیدا می‌کنند و قرار است 100 هزار واحد مسکونی برای کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی در جوار این شهرک‌ها ایجاد شود که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و با همکاری وزارت صنعت اجرا می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ در بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی و تره‌بار با کامیون‌های یخچال‌دار استقبال می‌کنیم. در این زمینه یک شرکت بزرگ حمل و نقل یخچال دار در حال تاسیس است.

وزیر راه همچنین گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی برنامه‌هایی داریم و سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده به نوسازی ناوگان دریایی کمک می‌کند. در زمینه کامیون‌های باری و مسافری در نوبت اول اطلاعیه سازمان راهداری منتشر شد و از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای نوسازی ناوگان به بهترین وجه استفاده می‌شود. همچنین با خودروهایی با کیفیت بدون آنکه در دست دلالان باشد، به دارندگان ناوگان فرسوده تحویل می شود و در نوسازی ناوگان از پیرترین خودروها و رانندگان شروع کرده‌ایم که کامیون‌های 60 سال و 55 سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اولویت قرار داده‌ایم. در نوسازی ناوگان دو بحث ایمنی جاده و سلامت راننده مد نظر قرار گرفته است. در این زمینه 863 کامیون در کشور تاکنون نوسازی شده است.

اسلامی همچنین گفت: با ایران خودرو دیزل صحبت شده است که کامیون‌های جدید با موتور بنز تحویل دارندگان کامیون فرسوده شود و طی یک سال و نیم به نوسازی ناوگان حمل و نقل بالای 40 سال اقدام می‌شود و امروز اطلاعیه نوسازی ناوگان حمل و نقل از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر شده است که این اطلاعیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار تعاون هم قرار می‌دهیم و می‌توانید به اعضای خود ابلاغ کنید که وارد سامانه شده و ثبت نام کنند.

وی همچنین گفت: با پالایشگاه‌های کشور هماهنگ شده تا در تولید سوخت با درجه خلوص بالا برای کامیون‌های جدید تولید کنند، همچنان که سوخت برای کشتی‌های جدید تولید می‌شود و هم ظرفیت ایمنی گسترده‌ای در حمل و نقل ایجاد می‌شود و هم آلودگی کمتر و مصرف سوخت کمتر انجام می‌شود. طبق برنامه 53 هزار ناوگان فرسوده با سن 40 سال به بالا نوسازی می‌شود.

به گفته وی، در حالی که طی 20 سال گذشته تنها 20 هزار کامیون فرسوده نوسازی شد، اما طبق برنامه قرار است ظرف 3 سال 53 هزار کامیون فرسوده در کشور نوسازی شود. در کل کشور 350 هزار ناوگان باری جاده‌ای وجود دارد.

وی همچنین گفت: شرکت‌های تعاونی سهم بالایی در حمل و نقل و تبادل مرزی دارند، گرچه بیماری کرونا شرایط خاصی در کشور حاکم کرد و از طرفی منافع ملی ما توسط دشمن با ابزار تحریم مورد تهدید قرار می‌گیرد، اما فرصت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید غنیمت بشماریم و به مقاوم‌سازی تجارت بین المللی و نوسازی ناوگان حمل و نقل بپردازیم.

وزیر راه همچنین با اشاره به این که توافقاتی با چند کشور همسایه انجام شده است گفت: قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبادلات مرزی و حمل و نقل با رانندگانی که دارای تست منفی کرونا باشند، انجام شود و از طریق کشورهای همسایه به چین و اروپا بارهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتقل کنیم و فعالیت ترانزیت ظرف یکی دو روز آینده از سر گرفته می‌شود.

اسلامی همچنین گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی یخچال‌دار از محل تبصره 18 تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود و از سال قبل تاکنون 778 دستگاه ناوگان فرسوده نوسازی شد.

وی همچنین گفت: امسال قرار است 160 لوکوموتیو جدید به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه شود. همچنین 113 هزار راننده اتوبوس و مینی‌بوس و سواری در کشور وجود دارد که به آنها کارت هوشمند دادیم و از روز گذشته پیامکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنها ارسال شده که قرار است 6 میلیون تومان وام به هر کدام از رانندگان پرداخت شود و تاکنون برای 24 میلیون نفر یارانه رفاهی از سوی این وزارتخانه پرداخت شده است.

وزیر راه این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سال گذشته ناوگان حمل و نقل ما از محل حوادثی مانند سیل، سرما و یخبندان دچار آسیب شدند و امروز 400 اکیپ فعال در جاده‌های کشور برای ترمیم جاده‌ها وجود دارد، با وجود این که مشکل مالی داریم اما نوسازی جاده‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

اسلامی همچنین گفت: کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند به زودی ساماندهی می‌شوند و این پروژه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول