اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سپیده‌دم در کوه‌ها؛ کلید واژه آماده‌باش رژیم صهیونیستی برای سرکوب فلسطینی‌ها

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم برای مقابله با اقدامات احتمالی فلسطینی‌ها در صورت اعلام اشغال بخش‌های بیشتری از کرانه باختری آماده می‌شود و نام این آماده‌سازی را «سپیده‌دم در کوه‌ها» گذاشته است.

سپیده‌دم در کوه‌ها؛ کلید واژه آماده‌باش رژیم صهیونیستی برای سرکوب فلسطینی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم بر روند آماده‌سازی خود برای مقابله با تنش احتمالی در اراضی فلسطینی در صورت اعلام اشغال اراضی کرانه باختری نام «سپیده‌دم در کوه‌ها» را گذاشته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده در صورت اعلام اشغال دره اردن و شمال «بحر المیت» به دست کابینه رژیم صهیونیستی، واکنش‌های مختلف از جمله علمیات‌های مقاومتی فردی تا تشکیل سازمان‌های محلی متشکل از نیروهای پلیس تشکیلات خودگردان انجام شود.

در ادامه این گزارش آمده، طرف‌های امنیتی و نظامی صهیونیستی بیم آن را دارند که جنبش «فتح» هم بار دیگر به علمیات‌های نظامی در کرانه باختری دست بزند و گروه‌های نظامی جدید در این منطقه پیدا بشود.

رادیو رژیم صهیونیستی افزود، ارتش و «شین‌بت» قصد دارند دوشنبه (فردا) مشورت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام دهند و «بازی جنگ» را شبیه‌سازی کنند بویژه پس از آنکه تشکیلات خودگردان از هماهنگی امنیتی با این رژیم دست کشیده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد در صورت پیروزی، دره اردن و شرق بحر المیت را به فلسطین اشغالی الحاق می‌کند؛ مناطقی که حدود ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و این رسمیت بخشی به اشغال مناطق یاد شده در راستای طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» صورت می‌گیرد.

منطقه دره اردن و شمال بحر المیت که به «غور اردن» (دره اردن) معروف است بخش شرقی کرانه باختری به طول ۱۲۰ کیلومتر و عرض ۱۵ کیلومتر است. بر اساس آخرین آمارها حدود ۶۵ هزار فلسطینی و ۱۱ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در این منطقه زندگی می‌کنند. ۹۰ درصد این منطقه بر اساس توافق «اسلو» امضا شده میان تل‌آویو و سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» جزء مناطق «c» به شمار می‌رود. این مناطق از نظر امنیتی و اداری کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول