اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مولوی: از طبیعت استفاده انتخاباتی نکنید/ سلماسی: از منطقه گنجنامه بازدید کنید

موضوع کوهستان الوند و نظرات موافق و مخالف در خصوص تخریب آن باعث شد ابراهیم مولوی و رضوان سلماسی دو عضو شورا در این زمینه با هم بحث کنند به طوری که مولوی خطاب به سلماسی عنوان کرد: همانطور که تخریب طبیعت زشت است سوء استفاده نیز بسیار زشت و زننده است و نباید از طبیعت استفاده انتخاباتی کرد.

مولوی: از طبیعت استفاده انتخاباتی نکنید/ سلماسی: از منطقه گنجنامه بازدید کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم مولوی بعد از ظهر امروز در چهاردهمین صحن شورای شهر اسلامی همدان در خصوص اتفاقات اخیر در کوه الوند اظهار کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی شورا جلسه قبل هم در خصوص الوند صحبت کردند و بازدیدهایی هم از این منطقه توسط مدیران صورت گرفته؛ اما واقعیت این است کسی نه موافق آنهایی بوده که با طبیعت برخورد قهری می‌کنند و نه کسی اینطور نیست که دوستدار مجموعه و فضای سبز طبیعی نباشد.

وی بیان کرد: همه ما دوستدار این مجموعه و حفظ و حراست از باغات، چشمه‌سارها، قنوات و... هستیم چراکه اینها ثروت‌های طبیعی هستند که خداوند به عنوان ودیعه در اختیار ما گذاشته و باید برای نسل‌های آینده  حفاظت و حراست کنیم.

شما سه جلسه است که داد و فریاد می‌کنید بگذارید ما هم حرفمان را بزنیم؛ خاله و خاله‌بازی که نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های فرماندار، بزرگ‌نمایی‌هایی اتفاق افتاده است در حالی که واقعیت این است اتفاق خاصی در الوند رخ نداده است، یک سرمایه‌گذار سالهاست آنجا کار می‌کند و حال بیاییم او را بکوبیم و این نیم‌بند سرمایه‌گذاری که در همدان اتفاق افتاده را فراری بدهیم؟

وی با بیان اینکه مجوزهایی وجود دارد و برای همه دوستان در فضای مجازی مجوزهای ارسال شده که از هلال‌احمر، منابع طبیعی و... است در ادامه با اعتراض رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا گفت: خانم سلماسی! شما سه جلسه است که داد و فریاد کردید و ما سکوت کردیم؛ بالاخره سال آخر شورای پنجم است و همانطور که تخریب طبیعت زشت است سوء استفاده نیز بسیار زشت و زننده است و نباید از طبیعت استفاده انتخاباتی کرد.

مولوی بار دیگر به اعتراض‌های رضوان سلماسی گفت: شما سه جلسه است که داد و فریاد می‌کنید بگذارید ما هم حرفمان را بزنیم؛ خاله و خاله‌بازی که نیست.

می‌خواهید با حرف‌های صدمن یک غاز سرمایه‌گذار را فراری دهید؟

وی با بیان اینکه می‌خواهید همین سرمایه‌گذاری نیم‌بندی که اتفاق افتاده را با حرف‌های صدمن یک غاز از بین ببرید و سرمایه‌گذار را فراری دهید گفت:‌ روزهایی که ۲۰۰ مسافر، ۲۰۰ گردشگر، ۲۰۰ توریست و ۲۰۰ شهروند با تله‌کابین به قول ما همدانی‌ها «دینگلو» شده بودند، نیروهای امدادی با اسب و قاطر آنها را پایین می‌آوردند، بالاخره جاده‌ای نیاز است.

رئیس مرکز پژوهش اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فرماندار، مدیرعامل هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست بازدید کردند و می‌گویند این جاده امدادی است افزود: بر اثر بارش‌های سال گذشته و سیلابی که بوده جاده را آب شسته و برده و امروز با توجه به استنادات قانونی که وجود دارد می‌توان از این جاده در مواقع بحرانی استفاده کرد.

وی بیان کرد:‌ جاده‌ای متعلق به زمانی است که پناهگاه میدان میشان ساخته می‌شد، مصالح ساختمانی از آنجا عبور داده می‌شد و بعدها محل عبور عشایر کوچ‌رو بود، ضمن اینکه در حال حاضر نیز هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

خانم سلماسی! اگر با مسوول تله‌کابین مشکل دارید مسائل را به هم ندوزید

مولوی تاکید کرد:‌ ما خود مدافع و دوستدار طبیعت هستیم اما در کنار همه آنها، تاسیسات گردشگری آنجا ایجاد شده و آبرویی برای شهر است؛ اگر با آن بنده خدا مسوول تله‌کابین مشکلی دارید اینها را به هم ندوزید و این مشکلات را ایجاد نکنید.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند آنجا چرا درختکاری ایجاد شده در حالی که یکی از راه‌های اصلی جلوگیری تخریب طبیعت، رانش زمین ایجاد پوشش گیاهی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد:‌ اخیرا برخی از مدیران استان بازدیدی از منطقه گنجنامه داشته‌اند و اعلام کرده‌اند که در آنجا هیچ اتفاقی نیفتاده است و تنها خاک جابه‌جا شده است.

رضوان سلماسی با بیان اینکه آنها گفته‌اند که بالاخره باید مسیر برای عشایر هموار شود گفت: دوستانی از بنده تقاضا کرده‌اند که بازدید میدانی از گنجنامه تا میدان میشان داشته باشیم که شاید نتیجه متفاوتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از همکاران دعوت می‌کنم بازدیدی از این منطقه داشته باشند تاکید کرد: برای هفته آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به آنجا برویم و بازدیدی از منطقه داشته باشیم چون اکثر بازدیدها از ورودی مسیر بوده که ما می‌خواهیم تا میدان میشان برویم و بهتر موضوع را بررسی کنیم.

بعد از این بحث، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی شهر همدان نیز در ادامه جلسه بیان کرد:‌ استاندار در جلسه‌ای که با فعالان فرهنگی داشت صحبت‌های ضد و نقیضی  از آن می‌شود و روابط عمومی استانداری چنین چیزی را تکذیب می‌کند و رسانه‌ای از هول حلیم آن را تکذیب می‌کند و فردا خبرگزاری‌ها چیز دیگری می‌نویسند و بالاخره ما متوجه نشدیم کدام درست؟!

مولوی با بیان اینکه آقای استاندار چند هفته پیش جلسه‌ای با مجموعه شورای شهر و شهرداری داشت و بسیار کارشناسانه و تخصصی مسائل مدیریت شهری و شورا را مورد بررسی قرار داد چون خود سال‌ها در حوزه شهرداری و استانداری به عنوان متولی امر بوده و اشراف کامل به موضوعات دارد گفت: ایشان در آن جلسه از فعالیت شورای شهر و شهرداری تقدیر و تشکر کرد و دلیل نمی‌شود که بعد از چند هفته اتفاق دیگری بیفتد.

خواهشمندم این روند را کنار بگذاریم و سال آخر را به کار بچسبیم

وی اضافه کرد:‌ بنده از زاویه دید دیگری نگاه می‌کنم و اگر آقای استاندار موضوعی را گفته است به نظرم بخشی از جملات ایشان که اشاره کرده من از اتفاقات اخیر شورای شهر ناراضی هستم؛ باید بیشتر به آن بپردازیم و موضوع گرانی مسکن مطرح نبوده چون دست شورای شهر نیست.

قراباغی؛ رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در پاسخ به مولوی گفت، خیر، موضوع در خصوص اتفاقات اخیر نبوده است، اتفاقا بنده در آن جلسه می‌خواستم در حضور استاندار مسائل را بیان کنم اما دیدم جای آنجا نیست.

وی با اشاره به اینکه دلایل گرانی زمین این است که مسکن و شهرسازی بانک املاک درست کرده‌اند گفت: مرکز مطالعات باید در این زمینه ورود کند و دلایل گرانی مسکن در شهر همدان عنوان شود.

مولوی نیز اظهار کرد: عرض می‌کنم شاید آقای گردان ناراحت شود اما شرایط مدیریت ما در شورا و کارهایی که خود انجام می‌دهیم  باعث می شوند نهادهایی که گاهی صلاحیت ندارند در کار شورا دخالت کنند و اختیارات اعضای شورا را کم کنند.

وی بیان کرد:‌ آن قدر شان شورا را پایین آورده‌ایم که هر کسی از جای خود بلند می‌شود تا به ما تذکر دهد که هم از نظر سطح سواد از ما پایین‌تر است و هم قطعا تجربه دوستان مدیریت شهری بیشتر از کسانی است که بخواهند به ما توصیه و تذکر بدهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر همدان با بیان اینکه حرکات و رفتار ما باعث می‌شود که خود مورد تعرض قرار گیریم و به نوعی خودزنی کنیم به دلیل اینکه می‌خواهیم همدیگر را بایکوت کنیم افزود: خواهشمندم این روند را کنار بگذاریم و سال آخر را به کار بچسبیم.

وی عنوان کرد:‌ سال آخر شورا ، سال ثمردهی شهرداری است و بالاخره دوستان زحمت می‌کشند تا کار انجام شود و امیدوارم ما آن را به نتیجه برسانیم تا حداقل در پایان شورای پنجم قول‌هایی که به مردم داده بودیم را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول