اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عکس | پلیس آمریکا خبرنگاران رویترز را هدف گرفت

در جریان پوشش خبری اعتراضات به نژادپرستی پلیس آمریکا و در ادامه حملات علیه خبرنگاران، این بار دو کارمند رویترز هدف گلوله لاستیکی پلیس قرار گرفتند.

عکس | پلیس آمریکا خبرنگاران رویترز را هدف گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فیلم‌هایی که توسط فیلمبردار رویترز، «جولیو سزار چاوز»، گرفته شده نشان می‌دهد در حالی که نیروهای پلیس در حال متفرق کردن معترضان با گلوله‌های لاستکی و گاز اشک‌‌آور هستند، یک افسر پلیس مستقیماً او را هدف گرفته است.

چاوز گفت: افسر پلیسی که از او در حال فیلمبرداری بودم، چرخید و سر تفنگ گلوله لاستیکی‌اش را درست روی من تنظیم کرد.

تصویر گرفته شده توسط چاوز

به گزارش رویترز، دقایقی بعد، همانطور که چاوز و «رادنی سوارد» مشاور امنیتی این خبرگزاری برای گرفتن پناه به سمت یک ایستگاه پمپ بنزین می‌دویدند، گلوله‌های لاستیکی به آن‌ها برخورد می‌کند.

در تصاویری که هنگام فرار آن‌ها به سمت یک جای امن گرفته شده، صدای چند تیراندازی شنیده می‌شود و سوارد با فریاد می‌گوید: گلوله لاستیکی با صورتم برخورد کرد.

وقتی از سخنگوی اداره پلیس مینیاپولیس درباره این حادثه سوال شد، وی از ارائه اظهارنظر فوری خودداری کرد و خواستار یک نسخه از این ویدئو شد.

در تصاویر بعد از آن دیده می‌شود که یک پزشک در حال درمان زخم عمیق زیر چشم چپ این کارمند رویترز است. هر دوی این افراد در ناحیه دست هم دچار جراحت شده‌اند. گلوله لاستیکی به پشت گردن چاوز برخورد کرد.

این حمله در حالی رخ داده که خبرنگار بودن این افراد به راحتی قابل تشخیص بوده است. چاوز دوربین در دست داشته و کارت خبرنگاری‌اش را دور گردن آویزان کرده بود. سوارد هم یک جلیقه ضدگلوله به تن داشت که روی آن لوگوی خبرگزاری دیده می‌شد.

این حادثه، آخرین حمله از سلسله حملات پلیس آمریکا به خبرنگاران در جریان اعتراضات به قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور در شهر مینیاپولیس است.

روز جمعه، یک خبرنگار تلویزیونی شهر «لوییویل» ایالت کنتاکی هدف گلوله فلفلی قرار گرفت و در پی آن اداره پلیس این شهر مجبور به عذرخواهی شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات تاکنون ۱۰ گزارش حمله و تهدید علیه خبرنگاران را در اعترضات روزهای اخیر آمریکا دریافت کرده است.

روز جمعه یک خبرنگار سیاه‌پوست «سی‌ان‌ان» همانطور که در حال پوشش خبری اعتراضات مینیاپولیس بود، مقابل دوربین بازداشت شد.

دیروز شنبه هم «کریس ماتیاس» خبرنگار هافینگتون پست کارت که خبرنگاری به گردن آویخته و به صورت مسالمت‌آمیز در حال انجام وظیفه حرفه‌ای خود برای پوشش اخبار اعتراضات بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هافینگتون پست در گزارش خود خبر داد، کریس ماتیاس سابقه فعالیت در زمینه پوشش اخبار مربوط به افکار افراطی و نفرت‌پراکنی را داشته و طی روزهای اخیر اخبار اعتراضات آمریکا را دنبال می‌کرد. بنا بر اعلام این رسانه آمریکایی، نیروهای پلیس نیویورک بعد از بازداشت ماتیاس او را به زندان بردند و امروز یکشنبه آزادش کردند.

هافینگتون پست در گزارش خود درباره ماجرای بازداشت خبرنگاران، از رفتار خشن و سازمان‌مند روزهای اخیر نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا با اصحاب رسانه خبر داده است.

در گزارش آمده است: «ماتیاس یکی از تعداد بسیار زیاد خبرنگارانی است که در جریان تظاهرات سراسری علیه نژادپرستی (در آمریکا) هدف پلیس قرار گرفته است. برخی از خبرنگاران در (ایالت) مینه‌سوتا گفتند که هدف شلیک گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفتند و برخی دیگر هدف گاز اشک آور قرار گرفتند».

انتشار گزارش‌ها درباره حملات نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به معترضان و خبرنگاران در حالی مطرح شده که اعتراضات سراسری به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول