اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

افتتاح 2 آزادراه با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم/همکاری با وزارت صمت در اکتشاف معادن

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه همکاری خوبی با وزارت صمت در زمینه اکتشاف معادن داریم، گفت:‌ در حال طراحی پروژه‌‌هایی در بخش‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی هستیم تا به نوعی اقتصاد مردم نهاد تشکیل شود.

افتتاح 2 آزادراه با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم/همکاری با وزارت صمت در اکتشاف معادن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید محمد ‌عصر یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد و‌ قرارگاه خاتم اظهار داشت: بخش‌های مختلفی از دولت در حوزه سرمایه گذاری قرارگاه همکاری دارند، به عنوان مثال ما امروز ظرفیت خوبی در بخش آزادراهی با وزارت راه و شهرسازی داریم که کار سرمایه‌گذاری در این زمینه  انجام می‌دهیم، آزاد‌راه‌های زیادی وجود دارد که امروز قرارگاه به عنوان سرمایه گذار در حال کار است که امسال هم دو‌ آزادراه ها افتتاح خواهد شد.

محمد در ادامه با بیان اینکه قرارگاه در سایر بخش ها مانند نفت و گاز همکاری دارد، گفت: در بحث  پالایشگاه آناهیتا که فاز بعدی ستاره خلیج فارس است قرارگاه به عنوان سرمایه گذار ورود خواهد کرد؛ در حوزه کشاورزی که یکی از موضوعات مهم اشتغال آفرین برای کشور است تفاهم نامه خوبی با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که بتوانیم احیای اراضی داشته و آنها را به شرکت‌های تعاونی واگذار کنیم، همچنین در بحث الگوی کشت موفق و صنایع تبدیلی بتوانیم کمک و مساعدت کنیم که بخش کشاورزی رونق بگیرد. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مورد بخش‌های معدنی بیان داشت: در این بخش همکاری خوبی با وزارت صمت در زمینه اکتشاف‌ها و باز کردن معادن خیلی مهم در جنوب کرمان و اخیراً سیستان و بلوچستان داشتیم، ‌در بخش‌های مختلف خصوصا در مناطق مرزی نیز همکاری هایی را با وزارت صمت شروع کردیم.

وی تاکید کرد: قرارگاه به عنوان یک ظرفیت‌ساز جدید که بتواند ورود پیدا کند موجب می شود به نوعی یک اقتصاد مردم نهاد را طراحی کند و مردم را بیشتر پروژه‌ها مثل بخش کشاورزی و معادن درگیر کند که شاید تا به امروز یک مقدار مغفول مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول