اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اجرای 310 پروژه عمرانی و اقتصادی در مناطق آزاد تا سال 1400

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اجرای 310 پروژه عمرانی و اقتصادی در مناطق آزاد تا سال 1400 با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد.

اجرای 310 پروژه عمرانی و اقتصادی در مناطق آزاد تا سال 1400

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه امضای تفاهم نامه منطقه آزاد ماکو با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: این قرارگاه ظرفیت بزرگی در جهت فعالیت های مختلف عمرانی و اقتصادی دارد و از متخصصان ارزشمند و با امکانات و تجربه گذشته تشکیل شده است.

بانک‌ با اشاره به اینکه قرارگاه می‌تواند برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مناطق ازاد کمک کند، تصریح کرد: مناطق آزاد ۳۱۰ پروژه از انتهای سال گذشته تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار دارد که بخشی از آن شروع شده و تعامل با قرارگاه منجر به سرعت بخشیدن به این کارها می‌شود.

وی ادامه داد: قرارگاه ظرفیت مالی در جهت فاینانس و سرمایه گذاری به صورت تهاتر و مشارکت دارد و در این زمینه فعالیت‌های اجرایی، پیش‌بینی شده است. هم اکنون کار بزرگی برای ایجاد اسکله رورو و راه آهن رشت انزلی و انزلی به کاسپین با همکاری قرارگاه در جریان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: فرودگاه بزرگ چابهار نیز قرار داد آن به مرحله اجرا و عملیات رسیده و اقدامات کارگاهی آن از سوی قرارگاه صورت گرفته است. قاعدتاً طرح‌های عمرانی با کیفیت بالا و زمان بندی درست و همچنین قیمت مناسب از سوی قرارگاه انجام می‌شود.

در ادامه نیز محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه ازاد ماکو، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه کلی همکاری در حوزه عمران و آبادانی بوده که اکنون نیازمند کارهای زیرساختی برای توانمندسازی جامعه محلی هستیم که از ظرفیت قرارگاه استفاده خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: اجرایی شدن هر کدام از قراردادها نیازمند انعقاد قرارداد جداگانه است. اکنون اراده‌ مناطق آزاد و قرارگاه بر این است که بتوان به نفع عمران و آبادانی همکاری داشت . در حال حاضر به صورت مدیریت پیمان احداث قطعه‌ای از بزرگراه در منطقه ماکو و همچنین تقاطع غیر همسطح مقابل فرودگاه و داخل آن در قالب مناقصه در حال اجرا است.

عبدالرحیمی افزود:‌ همچنین در بخش هلدینگ کشاورزی، قرارگاه می‌تواند بخش خصوصی کوچک محلی را توانمند کند.

وی در مورد ارزش ریالی این اقدامات نیز گفت: در تفاهم نامه قبلی ۳۲۰ میلیارد تومان میان مناطق آزاد و قرارگاه منعقد شده بود، که در حال اجرا است. تفاهم دیگری که در حال اجرا است بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول