اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین‌المللی

دو فضانورد با سابقه ناسا به نام‌های باب بنکن و داگ هرلی با فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به فضا اعزا م شدند. بنکن و هرلی اکنون در پرواز آزمایشی دراگون به نام دمو ۲ پرواز می‌کنند.

دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران ، دو فضانورد با سابقه ناسا به نام‌های باب بنکن و داگ هرلی با فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به فضا اعزا م شدند. بنکن و هرلی اکنون در پرواز آزمایشی دراگون به نام دمو ۲ پرواز می‌کنند.

براساس این گزارش ، امروز بعد از حدود ۱۹ ساعت حالت گذار، این دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید و به آزمایشگاه در حال سیر در مدار و فرآیند اتصال دراگون با ایستگاه فضایی حدود ساعت ۱۹ به وقت تهران انجام خواهد شد، گرچه ممکن است این زمان تغییر کند.

گفتنی است ، هرلی در مخابره پیامی به تیم ماموریت اسپیس ایکس در هاتورن کالیفرنیا، گفته است  امیدواریم که راندوو با ایستگاه فضایی امروز انجام شود. بر اساس این خبر اتصال دراگون به ایستگاه فضایی به صورت زنده در وب سایت ناسا به آدرس https://www.nasa.gov/live/ پخش خواهد شد.

لازم به ذکر است ، امروز درگاه کپسول گروه پرواز دراگون باز خواهد شد و مکانیک اتصال به ایستگاه به ایستگاه فضایی تحقق خواهد یافت. دراگون به صورت اتوماتیک خود را به ایستگاه فضایی متصل می‌کند اما این کار به صورت دستی توسط فضانوردان نیز در صورت ضرورت قابل کنترل است  اما حتی بعد از اتصال کپسول دراگون به ایستگاه فضایی نیز بنکن و هرلی در فضاپیما خواهند بود زیرا دریچه وسیله حدود ساعت ۲۱:۱۵ به وقت تهران باز خواهد شد که بیش از دو ساعت پس از اتصال خواهد بود. آن‌گاه هرلی و بنکن به همکاران خود از ناسا، کریس کاسیدی و فضا نوردان روس، آناتولی ایوانشین و ایوان واگنر که از آوریل سال جاری در مدار هستند، خواهند پیوست.

پنج نفر گروه پرواز فضایی مراسم خوش‌آمد گویی را در ساعت ۲۱:۳۵ به وقت تهران در مدار برگزار خواهند و رسما این پرواز تاریخی جشن خواهند گرفت. این در حالی است که بنکن و هرلی، یک تا چهار ماه در آزمایشگاه مداری کار خواهند کرد و زمان دقیق آن با آمادگی کپسول بعدی دراگون اسپیس ایکس مشخص خواهد شد.

شایان ذکر است که شرکت اسپیس ایکس شرکتی خصوصی در ایالات متحده امریکاست. این شرکت کارهای بزرگی در زمینه فضایی انجام داده است. ارسال رباتیک بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ناسا از سال ۲۰۱۲ از جمله فعالیت‌های این شرکت است. بنابراین در توانمندی این شرکت برای انجام قرار دادهای دیگر و اجرای ماموریت‌های مختلف در مدار زمین اعتماد زیادی وجود دارد.

پرتاب اخیر، اولین اعزام فضانورد از ایالات متحده امریکا پس از ۹ سال انجام شده است و حاصل تلاش‌هایی است که برای بیش‌ از یک دهه برای ارتقا فضاپیماهای قبلی برای انتقال فضانوردان ناسا صورت گرفته است. برنامه خدمات حمل و نقل مداری تجاری ناسا از سال ۲۰۰۵ شروع شده است که توسعه وسایل تجاری انتقال بار به فضا را حمایت می‌کند و فضاپیمای اصلی دراگون اسپیس ایکس نیز تحت همین پشتیبانی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول