اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشف، ضبط و معدوم‌سازی بیش از 49 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از معدوم‌سازی بیش از 49 هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان خبر داد.

کشف، ضبط و معدوم‌سازی بیش از 49 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی  در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: به‌منظور تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی با 7 هزار و 871 مورد بازدید از کلیه مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌‌های خام دامی در تمام نقاط سطح استان را به‌طور مداوم تحت بازدید و نظارت ویژه قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: کارشناسان این اداره‌کل در رمضان سال 1399 مقدار 49 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی را کشف و ضبط نمودند که با دستور مقام محترم قضایی معدوم  گردید.

وی ادامه داد: پیرو بازرسی‌های صورت گرفته به 67 خودرو که به‌صورت غیرمجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فروش مواد و فرآورده‌های خام دامی می‌کردند برخورد قانونی کنیم و در طی این مدت 9 واحد متخلف بهداشتی با دستور قضایی پلمب شدند.

بهداد همچنین ازمردم خواست فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی همچنین توجه مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره‌کل تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای 1512 اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول