اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه: روسیه و فرانسه حمایت از حفتر را متوقف کنند

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از روسیه و فرانسه خواست تا حمایت از فرمانده نیروهای شرق لیبی را متوقف کرده و به سوی راه‌حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در این کشور گام بردارند.

ترکیه: روسیه و فرانسه حمایت از حفتر را متوقف کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت که آنکارا در کنار دولت مشروع در لیبی خواهد ایستاد و به دنبال تحقق ثبات در این کشور است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد از طرف‌های حامی ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی خواست تا حمایت از وی را متوقف کرده و در راستای صلح عمل کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره تصمیم این کشور برای حفاری در آب‌های لیبی گفت که این اقدام با هماهنگی دولت مشروع در لیبی و بر اساس منافع دو طرف انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت که حفتر با سرقت نفت لیبی و فروش آن به صورت غیرقانونی به تامین مالی اقدامات جنگی خود می‌پردازد.

کالین همچنین گفت که ترکیه هیچ ارزشی برای  تهدیداتی که از سوی حفتر علیه این کشور مطرح می‌شود قائل نیست.

وی از کشورهایی نظیر روسیه و فرانسه خواست تا حمایت و روابط خود با حفتر را در راستای ایجاد راه‌حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل قطع کنند.

روز گذشته نیز «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در نشست مجازی «شورای آتلانتیک» و «سازمان هریتیج ترکیه»، دولت «وفاق ملی لیبی» به ریاست «فائز السراج» را دولت مشروع خواند و از ادامه حمایت‌های آنکارا از این دولت خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول