اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری دومین جشنواره عکس «از چشم دختران ببینیم» توسط شهرداری رفسنجان

در آستانه میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، دومین جشنواره عکس از چشم دختران ببینیم به همت مدیریت فرهنگی اجتماعی و فرهنگسرای رسانه شهرداری رفسنجان برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره عکس «از چشم دختران ببینیم» توسط شهرداری رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نخستین جشنواره عکس از چشم دختران ببینیم سال گذشته برگزار شد و مورد استقبال بانوان زیادی از سراسر کشور قرار گرفت، جشنواره‌ای که بیش از 600 عکس از 100 بانوی عکاس را در بر داشت و در نهایت 35 اثر برگزیده توسط هیئتی از داوران توانمند این رشته به مرحله نهایی راه یافتند، عکس‌ها در نمایشگاهی به مدت پنج روز در معرض دید علاقه‌مندان به این هنر جذاب قرار گرفت و جشنواره‌ تحسین‌برانگیزی رقم خورد.

اما دومین جشنواره هم امسال در آستانه میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود و شور و نشاطی دوباره در بین بانوان ایجاد خواهد کرد.

رویدادهای فرهنگی هنری منجر به کشف استعدادهای جدید می‌شود

محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان با بیان اینکه بخشی از خدمات شهرداری‌ها، انجام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی‌ست، اظهار کرد: جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری می‌تواند نقش مهمی در مشارکت و همراهی شهروندان با مدیریت شهری داشته باشد.

شهردار رفسنجان ابراز داشت: خوشبختانه سال گذشته استقبال بسیار خوبی از این رویداد فرهنگی اجتماعی شد و خاطره خوشی از جشنواره در اذهان و عموم شهروندان و هموطنان به جای ماند.

وی با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به کشف و شکوفایی استعدادهای جدید و نو خواهد شد، افزود: امیدواریم این دوره از جشنواره نیز همچون گذشته با کیفیت و اقبال عمومی مواجه شود و بتوانیم در جلب مشارکت حداکثری بانوان و دختران که بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، موفق عمل کنیم.

اما همان‌طور که می‌دانیم از ماه‌های پایانی سال گذشته تا کنون کشورمان و همه جوامع درگیر بیماری کرونا هستند که این موضوع بهانه‌ای شد تا بخش ویژه دومین جشنواره از چشم دختران ببینیم به موضوع کرونا و قرنطینگی اختصاص یابد.

مشارکت اجتماعی بانوان بیشتر است

حجت‌الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با تأکید بر لزوم رونق و توسعه رویدادهای پویای شهری، برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس «از چشم دختران ببینیم» را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از نگاه متفاوت زنان و دختران در مدیریت شهری دانست و بیان کرد: نگاه دختران لطیف و همراه با دقت در زیبایی‌هاست؛ اگر شهر را از نگاه دختران ببینیم، لطافت و مهربانی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت اجتماعی در بانوان به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: حمایت و توجه به بانوان موجب همکاری و همراهی بیشتر آنها در حوزه مدیریت شهری می‌شود.

هاشمیان ادامه داد: بازتاب نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت قدرت اندیشیدن و تفکر را به وجود آورده و به بروز کارهای نوآورانه و خلاقانه می‌انجامد.

هاشمیان با قدردانی از برگزاری جشنواره عکس «از چشم دختران ببینیم» برای اولین بار در کشور، برپایی چنین برنامه‌هایی را نشانگر پویایی مجموعه شهرداری و فرهنگسرای رسانه دانست و تصریح کرد: این قبیل فعالیت‌ها و ایده‌های منحصربه‌فرد می‌تواند سرمنشأ برنامه‌ریزی‌های شهری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به افزودن بخش ویژه کرونا و قرنطینگی از نگاه بانوان در دور دوم جشنواره، ابراز داشت: ضروری‌ست هر سال بخش‌های جدیدی به جشنواره افزوده شود تا شاهد رخدادی متفاوت، پربار و غنی باشیم.

کرونا و قرنطینگی موضوع ویژه جشنواره

محمد رفیعی مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا بسیاری از خانواده و مردم را تحت تأثیر قرار داده است، تصمیم گرفتیم تا در دومین دوره برگزاری جشنواره بخش ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهیم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره جشنواره عکس «از چشم دختران ببینیم» تصریح کرد: جشنواره عکس دختران که سال گذشته برای اولین بار برگزار شد، توانست موج عظیمی از همراهی و حضور بانوان را در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به وجود آورد؛ امیدواریم این اتفاق ارزشمند برای دومین سال متوالی نیز تکرار شود.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهر، اظهار کرد: شناسایی و معرفی هنرمندان و شخصیت‌های فاخر فرهنگی و اجتماعی می‌تواند شهرداری را در نیل به اهداف متعالی یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان و دختران نقش مهمی در حفظ و گسترش فرهنگ عمومی در خانواده‌ها دارند و توجه به این قشر تأثیرگذار می‌تواند در ایجاد جامعه‌ای پویا و بانشاط مؤثر باشد.

25 خرداد آخرین مهلت شرکت در دومین جشنواره عکس بانوان

بهناز شریفی دبیر این جشنواره نیز عنوان داشت: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت کنندگان 25 خرداد تعیین شده است.

دبیر جشنواره و نمایشگاه عکس دختران، با ابراز قدردانی از تمامی شرکت کنندگان و دست‌اندرکاران دوره پیشین جشنواره، بیان داشت: خوشبختانه سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی دختران و بانوان استان کرمان و سراسر کشور مواجه شدیم و آثار بسیار خوبی به دبیرخانه راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش دوربینی و موبایلی برپا می‌شود، از افزودن بخش ویژه «کرونا و قرنطینگی از نگاه بانوان» در این دوره خبر داد و تصریح کرد: شرکت در جشنواره برای تمامی بانوان و دختران از سراسر کشور و در تمامی رده‌های سنی آزاد بوده و هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر در هر یک از سه بخش به جشنواره ارسال کند.

دبیر جشنواره عکس از چشم دختران ببینیم با اشاره به محورهای جشنواره گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و اجتماعی می‌توانند آثار خود را در یک یا چند محور نقش زن در شهر، دغدغه‌های دخترانه، زن از نگاه جامعه و  دختران و امید به زندگی تهیه و ارسال کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا امسال نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و آثار راه یافته به نمایشگاه در صفحه اختصاصی فرهنگسرای رسانه در فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شوند.

 شریفی متذکر شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیرخانه می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با شماره 34208363 – 034 از ساعت 9 تا 12 تماس گرفته و یا به نشانی @rafsanjanmedia در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول