اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وزن اجتماعی مهارت در کشور ضعیف است/گرایش غالب جامعه به سمت دانشگاه محوری و مدرک گرایی است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ایران کشوری است که تمدنش گواه آن است که پیشتاز مهارت در دنیا بوده، ولی امروز با تاسف می گوییم وزن اجتماعی مهارت در کشور ضعیف است و گرایش غالب جامعه به سمت دانشگاه محوری و مدرک گرایی است.

وزن اجتماعی مهارت در کشور ضعیف است/گرایش غالب جامعه به سمت دانشگاه محوری و مدرک گرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اوسط هاشمی امروز در جلسه شورای توسعه مهارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی از موفق‌ترین استان‌های کشور در حوزه کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: آذربایجان شرقی دوازدهمین استانی است که به آن سفر می‌کنم و با اطمینان اعلام می‌کنم که از نظر کمی، کیفی و محتوایی در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، رتبه اول را دارد.

هاشمی  با اشاره به اینکه مهم‍ترین رکن توسعه این استان، سرمایه انسانی است، ادامه داد: تاریخ گواه براین است که بخشی از سرمایه ملی ایران حاصل رویش در این دیار است که موجب افتخار ملی است.

وی افزود: ایران کشوری است که تمدنش گواه آن است که پیشتاز مهارت در دنیا بوده، ولی امروز با تاسف می گوییم وزن اجتماعی مهارت در کشور ضعیف است و گرایش غالب جامعه به سمت دانشگاه محوری و مدرک گرایی است.

هاشمی ادامه داد: نباید بگذاریم این روند در جامعه دوام داشته باشد تا تمام آرزوی جوانان و نوجوانان به دانشگاه ختم شود بلکه باید نیازی که برآمده از استعداد و قابلیت نهفته در انسان است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: گواهی نامه های صادره از این سازمان به واسطه پیمان جهانی که داریم مورد پذیرش جهانی است و یک فرد اگر دارای گواهی آموزش فنی و حرفه ای باشد راحت تر می تواند در بازار جهانی ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار آذربایجان شرقی باید سرشار از نیروهای خلاق باشد، افزود: در این استان صنایع مادر و مرجع وجود دارد.

هاشمی اظهار داشت: مهارت محدود به اشتغال نیست بلکه مهارت عامل زیست مسالمت آمیز است و بستر را برای بودن با معرفت در جهت پیشرفته شکل می دهد.

وی با بیان اینکه تقاضای اساسی جامعه و افراد جویای کار از ما، کار است، گفت: باید واقعیت تلخ زندگی با تحریم‌ را بپذیریم و به خود اشتغالی از طریق مهارت بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد: کرونا اثبات کرد تجارت الکترونیک جزو ضروریات است و اگر قرار است به اشتغال پایدار و زایش زا برسیم شرط آن توجه به نیاز زمان است.

انتهای پیام/6002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول