اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برای حل گرانی مسکن دولت باید پای کار بیاید/ چه لزومی دارد مسکن و شهرسازی املاک داشته باشد؟

رئیس کمیسیون اقصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با بیان اینکه برای حل مشکل گرانی مسکن در همدان باید دولت پای کار بیاید و شهرداری نقشی در تولید مسکن ندارد گفت: چه لزومی دارد مسکن و شهرسازی املاک داشته باشد؟

برای حل گرانی مسکن دولت باید پای کار بیاید/ چه لزومی دارد مسکن و شهرسازی املاک داشته باشد؟

حسین قراباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص گرانی مسکن در همدان اظهار کرد: گرانی مسکن در همدان به عوامل زیادی بستگی دارد و خیلی هم به مدیریت شهری مربوط نیست.

وی در خصوص اظهار نظر استاندار مبنی بر نقش مدیریت شهری در گرانی بازار مسکن افزود: من در جلسه استاندار بودم و این اظهارات را شنیدم اما بعد هم عنوان کردم دولت اگر می‌خواهد گرانی مسکن حل شود، باید خود نیز ورود کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه مسکن و شهرسازی خود متولی مسکن است و باید ورود کرده و تولید زمین و مسکن کند افزود: چه لزومی دارد مسکن و شهرسازی املاک داشته باشد؟ بنده از یکی از مدیران اسبق شنیدم که اعلام کرد من بانک املاک و مسکن را در اختیار مردم قرار می‌دهم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است اتفاق خوبی بیفتد، دولت باید پای کار باشد بیان کرد: پس از دولت احمدی‌نژاد چه اتفاق نامبارکی افتاد که وزیر اسبق مسکن و شهرسازی اعتقادی به مسکن مهر نداشت و چهار سال از عمر دولت که می‌توانستند کار کنند و این خلا را پر کنند، تلف شد اما بعدا خودشان به این نتیجه رسیدند که عقب افتادند و باید کار می‌کردند‌!

قراباغی در پاسخ به اینکه آیا بافت تاریخی همدان نیز محدودیتی برای ساخت و ساز است افزود: یکی از دلایل نیز می‌تواند این باشد که همدان شهری تاریخی است و میراث فرهنگی زیادی دارد.

 وی با بیان اینکه هرجا که میراث فرهنگی دست گذاشته محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است بیان کرد: همه این موارد دست به دست هم داده تا فاجعه‌ای رخ دهد و هر روز وضعیت مسکن بدتر شود.

رئیس کمیسیون اقصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان در مورد اینکه شما چه راهکاری برای این امر دارید تصریح کرد: ما کاری نمی‌توانیم کنیم البته اگر مدیریت شهری به معنای واقعی مدیریت شهری باشد، می‌توان کاری کرد اما اکنون کلید شهر دست ما نیست.

وی با بیان اینکه اختیارات ما محدود است و شهرداری تنها در تسهیل ساخت و ساز، تشویق و صدور مجوز کار انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: شهرداری در تولید مسکن چه می‌تواند کند؟ هرچند در تفکیک زمین‌ها هم می‌تواند کمک کند که تفکیک‌ها هم سفت و سخت شده و خود مالکان نیز نمی‌توانند ورود کنند.

قراباغی با تاکید بر اینکه امروز شهرداری برای پرداخت امور جاری خود تمام زمین‌های خود را می‌فروشد اضافه کرد: شهرداری در تولید مسکن کاری نمی‌تواند کند بلکه این مسکن و شهرسازی است که باید زمین‌ها را به مردم واگذار کند.

وی با بیان اینکه شهرداری و دیگر نهادها در گذشته به تولید مسکن کمک می‌کردند ولی الان تولید مسکن نداریم گفت: اکنون بحث مسکن حاکمیتی است و ما تنها در مواردی آلارم و تذکر می‌دهیم اما هیچ چیز دست ما نیست.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه ما مدیریت شهری به معنای واقعی نبوده و مدیریت شهرداری هستیم و کلید شهر دست ما نیست بیان کرد: در تغییر کاربری‌ها دبیر کمیسون ماده ۵ مسکن و شهرسازی است و این هم دست ما را می‌بندد.

وی با تاکید بر اینکه اگر استاندار خود می‌خواست اول باید بدنه خود را پای کار بیاورد تصریح کرد: در نهضت ساخت هتل ما کمک کرده و مجوز دادیم و عامل انگیزشی نیز میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و ‌... بودند بنابراین باید همه همراه باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول