اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شفافیت، فوری‌ترین مطالبه‌ جنبش دانشجویی از مجلس یازدهم

پنج تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در نامه‌ای به نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، به نمایندگی از آحاد مردم این حوزه انتخابیه، جهت جلب دوباره‌ اعتماد مردم و احیای جمهوریت، خواستار پیگیری فوری و جدی طرح شفافیت آرای نمایندگان از مجلس یازدهم شدند.

شفافیت، فوری‌ترین مطالبه‌ جنبش دانشجویی از مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز در نامه به نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ( بیگی، پزشکیان، فرهنگی، متفکرآزاد، منادی و میرتاج‌الدینی) خواستار پیگیری فوری و جدی طرح شفافیت آرای نمایندگان با تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه بیشتر به مقوله عدالت شدند.

در این نامه تاکید شده است: با شروع به‌کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه بیشتر به مقوله عدالت، لازم است که کار را از رأس امور آغاز کنیم و طبیعتا اولین قدم برای تحقق این آرمان والا شفافیت است.

شفافیت آرای نمایندگان اصل مهمی در تحقق عدالت سیاسی و کارآمدی جمهوریت است. عدم آگاهی دقیق از آرا و نظرات و فعالیت‌های نمایندگان موجب بی‌اعتمادی ملت، زایل شدن جمهوریت و خدشه‌دار شدن عدالت سیاسی شده است.

در بخش دیگر مطالبه دانشجویان تصریح شده است: همانطور که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، پنهان‌کاری و نامحرم دانستن مردم، ضربهی جبران‌ناپذیری را به سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی وارد کرده و موجب خدشه‌دار شدن جمهوریت شده است که متاسفانه این خدشه با کاهش چشمگیر مشارکت در انتخابات دوم اسفند خود را نشان داد. حال آنکه این وظیفه وکلای مردم در خانه ملت است که از حقوق مردم پاسداری کرده و نسبت به وظایف خود پاسخگو باشند.

این دانشجویان در خاتمه تاکید کردند: ما جمعی از تشکل‌های دانشجویی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به نمایندگی از آحاد مردم این حوزه انتخابیه، جهت جلب دوباره‌ اعتماد مردم و احیای جمهوریت، خواستار پیگیری فوری و جدی طرح شفافیت آرای نمایندگان هستیم همچنین به‌عنوان قدم اول و برای اثبات حسن نیت، از آقایان بیگی، پزشکیان، فرهنگی، متفکرآزاد، منادی و میرتاج‌الدینی خواستار شفافیت داوطلبانهی رای‌شان در انتخابات هیات رئیسه‌ مجلس هستیم.

انتهای پیام/ 60023/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول