اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افراد متخصص و دارای صلاحیت امر آموزش را بر عهده بگیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هدف از آموزش‌های فرهنگی و هنری جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است و افراد متخصص و مدرسان دارای صلاحیت باید امر آموزش را بر عهده داشته باشند.

افراد متخصص و دارای صلاحیت امر آموزش را بر عهده بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در نشست مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری موسیقی استان اظهار کرد: مجموعه فرهنگ و هنر که بار اصلی توسعه کشور را بر عهده دارد؛ دارای زیرمجموعه‌های زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش رسمی هنر از طریق آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اصولی در زمینه آموزش مهمترین نکته‌ای است که در این حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی حمایت، نظارت و ارزیابی را از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و افزود: هدف از آموزش‌های فرهنگی و هنری جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است و افراد متخصص و مدرسان دارای صلاحیت باید امر آموزش را بر عهده داشته باشند.

احسانی با تاکید بر اینکه تنها هدف فعالیت‌های فرهنگی و هنری پر کردن اوقات فراغت نیست تصریح کرد: اگر فعالیت‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری به درستی انجام شود، در بلندمدت به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و توسعه جامعه منجر خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در استان ۷۶ آموزشگاه  فعال داریم که از این تعداد ۲۸ آموزشگاه در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند.

سیدمحمدرضا جوادی با بیان اینکه بیشترین آمار هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مربوط به رشته موسیقی است افزود: آموزش در همه حوزه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد و این امر نیازمند بازخوانی مجدد  چارچوب، قوانین و مقررات و همینطور هم اندیشی و همفکری است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی آموزشگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پروتکل‌های بهداشتی هم باید مد نظر قرار گیرد تاکید کرد: در این مراکز آموزشی ارتباط مستقیم با هنرجویان داریم و لازم است به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان هم در این جلسه با بیان اینکه میزان شهریه امسال آموزشگاه‌ها، هفته آینده در شورای نظارت استان بررسی و اعلام خواهد شد گفت: تلاش می‌کنیم میزان شهریه با توجه به پیشنهادات و با هم‌اندیشی مدیران آموزشگاه‌ها تعیین شود.

معصومه حدادی با بیان اینکه آمار هنرجویان و مربیان آموزشگاه‌ها باید به صورت دقیق ثبت شده و در اختیار اداره‌کل قرار بگیرد افزود: مربیانی صلاحیت تدریس دارند که در آزمون شرکت کرده و در زمینه عمومی و اختصاصی نمره قبولی کسب کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آموزشگاه‌ها آمار دقیق از مربیانی که فاقد کارت صلاحیت تدریس هستند ارائه دهند، بر اساس میزان آمار؛ آزمون برگزار شده و واجدین شرایط می‌توانند به صورت قانونی به تدریس بپردازند.

رییس انجمن موسیقی استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: شورای آموزشگاه‌های استان تشکیل شده و مسائل مربوط به آموزشگاه‌های موسیقی را به صورت متمرکز پیگیری می‌کند.

علی آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص اختیارات انجمن موسیقی گفت: بخشی از اختیارات انجمن موسیقی از تهران مشخص و ابلاغ شده و بخشی دیگر با تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید اداره‌کل، تعامل و هم‌افزایی قابل توجهی با انجمن موسیقی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های هنری با قوت بیشتری برگزار شده و تأثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول