اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صادرات از کرمانشاه 32 درصد کاهش یافت/ صادرات 396 قلم کالا به 15 کشور جهان

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 32 درصد و از نظر وزن 23 درصد کاهش داشته است.

صادرات  از کرمانشاه 32 درصد کاهش یافت/ صادرات 396 قلم کالا به 15 کشور جهان

 خلیل حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه با توجه به حجم کاری استان‌ها تعداد ادارات گمرک در آن‌ها متفاوت است، اظهار داشت: گمرکات استان کرمانشاه در سال 97 به دو اداره‌کل گمرک (اداره‌کل گمرک کرمانشاه و اداره‌کل گمرک پرویزخان) تبدیل شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پنج مرز شوشمی، شیخ‌صله، پرویزخان، خسروی و سومار با پنج گمرک مرزی و سه گمرک داخلی (کرمانشاه، پاوه و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی) و دو دفتر خانه پستی و منطقه ویژه اسلام‌آباد غرب داریم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در توضیح نظارت بر صادرات و واردات با توجه به شیوع ویروس کرونا در مرزها، افزود: استان کرمانشاه با بیش از 360 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق با بخش کردی و عربی (خسروی و سومار) بیشتر با این کشور در ارتباط است که واردات چندانی از این کشور نداریم.

وی تصریح کرد: در این مدت دو قلم بیشتر واردات نداشته‌ایم که شامل لاستیک و مواد اولیه شمش آلومینیوم است که بعد از مدتی، ترخیص شده و وارداتی که از طریق گمرکات دیگری بوده بیشتر از طریق کانتینر است که پروتکل‌ها بهداشتی آن‌ها رعایت می‌شود.

حیدری ادامه داد: در حوزه صادرات نیز کالا، از کارخانجات، انبارهای داخلی و مزارع کشاورزی حمل می‌شوند و در مرزها سازمان‌های مربوط به بهداشت حضور دارند و خطر شیوع این بیماری را به حداقل می‌رسانند.

وی تصریح کرد: کشور عراق با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را بست، اما مرز پرویزخان یک روز هم تعطیل نشد و مرز شیخ‌صله و شوشمی هم حدود 20 روزی است که بازگشایی شده و در حال انجام صادرات هستند.

مدیرکل گمرکات استان  کرمانشاه افزود: روش تجاری ما با عراق مبتنی بر روش جدید علمی نیست؛ در هیچ‌ جای دنیا کالا لب مرز عرضه نمی‌شود، این سبب کاهش ارزش کالا، از بین رفتن بسته‌بندی و افزایش مشکل برای سازمان‌های دولتی در مرز می‌شود، البته تغییر و تحول‌های استانی باید کلی ودر سطح ملی باشد.

وی تجارت در لب مرز را به صورت دیداری و بازارچه‌ای عنوان کرد و گفت: روش بازارچه‌ای برای محدودیت زمان خاص و ارتباطات اولیه مناسب است الان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رویم باید صادرات یک‌سره باشد.

15 کشور مقصد صادرات از گمرکات کرمانشاه

حیدری در ادامه اشاره‌ای به میزان صادرات صورت گرفته از مرزهای استای طی دو ماه اخیر با 15 کشور داشت و گفت: 190 میلیون و 837 هزارو 657 دلار با وزن 485 هزار و 465 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در مدت مذکور را 396 نوع کالا عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 32 درصد و از نظر وزن 23 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول