اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشکیل کمیته ویژه ارزیابی وضعیت کالاهای رسوب شده در گمرکات هرمزگان

طی بازدید بازرس کل استان هرمزگان از گمرکات هرمزگان، تشکیـل کمیته ویـژه ارزیابی وضعیت کالاهـای رسـوب شـده در گمرک در دستور کار قرار گرفت.

تشکیل کمیته ویژه ارزیابی وضعیت کالاهای رسوب شده در گمرکات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مختاری بازرس کل هرمزگان در اجرای سیاست­‌های حمایت از جهش تولید، ضمن حضور در گمرکات شهید رجایی و باهنر ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و انبارهای مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از این مجتمع ها بازدید و از نزدیک در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در واحد درب خروج گمرک شهید رجایی، با  صاحبان کالا و ترخیص کاران، گفت‌وگو و میزان تکریم ارباب‌رجوع و نحوه خدمت رسانی به مردم را از سوی سازمان بنادر و گمرکات هرمزگان مورد ارزیابی قرار داد.

بازرس کل استان هرمزگان در این بازدید ضمن سرکشی از بخش­‌های مختلف مجموعه گمرکات شهید رجایی و باهنر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان ، در جلسه­‌ای با حضور ناظر گمرکات استان، معاونین مربوطه، مدیر کل گمرک شهید باهنر و مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن بررسی گزارش عملکرد این بخش‌ها، گلایه‌مندی‌های خود مبنی بر مشکلات و موانع موجود در مسیر ترخیص کالا را مطرح و بر ضرورت رفع آنها تأکید کرد.

در این بازدید، رضا مختاری با اشاره به منویات و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید به تبیین سیاست‌­های بازرسی کل استان هرمزگان جهت حمایت از جهش تولید و اشتغال و رفع موانع و مشکلات موجود در گمرکات پرداخت و همچنین بر ضرورت همگامی بخش‌های صادراتی و وارداتی کشور با این رهنمودها اشاره و رفع موانع را از مهم‌ترین راهکارهای رشد تولید در کشور برشمرد.

بازرس کل استان هرمزگان ضمن تأکید بر هماهنگی، ارتباط و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در واردات و صادرات و جلوگیری از رسوب کالا اظهار داشت: حضور بازرسی کل استان هرمزگان به عنوان یک ظرفیت در کنار دستگاه‌های اجرایی و مردم از رسالت‌های نوین سازمان بازرسی و مورد تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور می باشد تا با ارتباط دو سویه و بیش از پیش با همکاری یکدیگر چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو از سر راه برداشته شود.

وی همچنین با تأکید بر انجام بدون وقفه و تسریع در کلیه فرآیندهای گمرکی و تکالیف سازمان بنادر در استان در ترخیص کالا اظهار داشت: این فرآیندها باید در اسرع وقت انجام شوند به نحوی که در کمترین زمان ممکن شاهد ترخیص و ارسال کالاهای مورد نیاز جامعه به ویژه کالاهای اساسی باشیم و هرگونه ماندگاری کالا و کندی انجام این فرآیند ناشی از مکاتبات زائد و وقت‌گیر و عدم همکاری و سلیقه‌ای عمل کردن تعدادی از دستگاه‌های ذیربط در خصوص برخی از کالاها قابل پذیرش نبوده و سریعا باید رفع شود و قطعا بازرسی کل استان هرمزگان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

در پایان رضا مختاری بازرس کل استان هرمزگان در اجرای سیاست­های حمایت از جهش و رونق تولید و به منظور برون رفت مجموعه گمرکات از شرایط فعلی و رفع مشکلات و نواقص، مقرر داشت کمیته ویژه ارزیـابی وضعیت کالاهـای رسـوب شـده در گمـرک برای بررسی کارشناسی مشکلات موجود در گمرکات استان هرمزگان با همراهی دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع چالش‌ها و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و مورد نیاز واحد‌های تولیدی که موجب تحقق جهش تولید در سطح استان و کشور خواهد شد، تشکیل و با برنامه‌ریزی مدون، جلسات منظم با حضور دستگاه های مربوطه برگزار و مسائل، مشکلات و چالش‌­های پیش رو و موجود مورد بحث و در جهت رفع آنها تصمیمات مناسب و کارشناسی اتخاذ شود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول