اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از بی‌توجهی اعضای شورای یک شهر به مطالبات مردمی تا نگرانی‌های بی‌حد و وصف جوانان برای آینده/ «سندرک» در سایه بی‌توجهی!

اعضای شورای اسلامی شهر سندرک که اکثریت آنان بیش از پنج دوره متوالی موفق به اخذ رأی اعتماد از سوی مردم برای تکیه بر کرسی شورای این شهر شده‌اند متأسفانه پاسخگوی نیاز شهروندان نیستند.

از بی‌توجهی اعضای شورای یک شهر به مطالبات مردمی تا نگرانی‌های بی‌حد و وصف جوانان برای آینده/ «سندرک» در سایه بی‌توجهی!

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، اعضای شورای اسلامی شهر سندرک که اکثریت آنان بیش از پنج دوره متوالی موفق به اخذ رأی اعتماد از سوی مردم برای تکیه بر کرسی شورای این شهر شده‌اند متأسفانه پاسخگوی نیاز شهروندان نیستند.

مرکز دهستان سندرک در اواخر دهه 80 شمسی با توجه به رسیدن حد نصاب جمعیت به شهر تبدیل شد و اعضای شورا نیز با تعداد بیشتر و اختیارات قانونی وسیع‌تر به این نهاد اجتماعی و مردمی راه یافتند و بر کرسی شورا با هدف خدمت به مردم تکیه زدند.

مردم، علی‌الخصوص جوانان شهر که چشم‌انداز پیشرفت و آبادانی سندرک را متناقض با وعده‌های داده شده از سوی شوراها می‌دیدند به‌طور مکرر از اعضای این نهاد اجتماعی خواستار برپایی مجمع عمومی و حضور در بین مردم جهت پاسخگویی به سؤالات و خواسته‌های به‌حقشان شدند اما هر بار به دلایل مختلف این امکان از سوی شورا میسر نشد.

چرا عوارض شهری از مغازه‌داران و کسبه دریافت نمی‌شود؟

ابوذر احمدی یکی از شهروندان سندرکی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: سندرک، شهری کوچک با جمعیتی کمتر از 2000 نفر که طی این 10 سال می‌توانست بهترین یا حداقل رفاه نسبی را بین شهرهای تازه تأسیس شده به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه کوچه‌های شهر هنوز مملو از فاضلاب، زباله، سنگالخ و ناهموار است، افزود: خیابان اصلی شهر که تقریبأ یک کیلومتر طول دارد به‌شدت فرسوده و تخریب شده است و از داشتن پیاده  
روی بتنی و سنگفرش استاندارد محروم است و در وضعیت بسیار بدی به‌سر می‌برد.

این فعال اجتماعی شهر سندرک گفت: سالهاست عوارض شهری از مغازه‌داران و کسبه دریافت نمی‌شود و طی این سالیان متمادی، شهر اسیر ساخت و سازهای غیر استاندارد و غیراصولی شده است.

احمدی در ادامه تصریح کرد: ساخت جاده‌های غیر استاندارد و در معرض سیلاب که هر سال بخشی از آن طعمه روان‌آب‌هایی می‌شوند که به هنگام نقشه‌برداری و طرح مطالعاتی هیچگونه توجهی به این موضوع نشده است که این خود، رنجش مردم را به همراه داشته است و جزو مطالبات اصلی آنان است.

«سندرک» تنها عنوان شهر را به یدک می‌کشد!

عباس انصاریان شهروند دیگر سندرک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهری که تنها عنوان شهر را به یدک می‌کشد از رفاه، امکانات و مبلمان شهری مناسب و در خور شأن مردم شریف سندرک محروم است.

وی افزود: آخرین باری که از مجمع شورای شهر سندرک درخواست تشکیل جلسه همبستگی و رایزنی در خصوص حل مشکلات موجود داده شد با برخورد های نامناسبی از سوی اعضا مواجه شدیم و آنان اظهار داشتند که ما حاضر به تشکیل جلسه عمومی با کسی نیستیم.

این شهروند اهل سندرک گفت: مشخص نیست که چگونه برای شهر سندرک، جذب بودجه می‌شود و طرحی برای توسعه آتی شهر در دست نیست و زیرساخت‌های مخابرات، آب شرب، وضعیت آموزشی و ورزشی شهر هم‌چنان در حال تخریب و در خور شأن مردم انقلابی این شهر نیست.

انصاریان در پایان تصریح کرد: اعضای شورای شهر سندرک در کمتر جلسه اداری بین مسؤولان شهرستان و استان حاضر می‌شوند و هیچ نطقی در مساجد و محافل و اماکن عمومی از سوی آنان تاکنون دیده نشده است.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول