اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

دستگاه‌هایی که سند مهندسی فرهنگی را اجرا نکردند، مجرمند

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور زنان و خانواده گفت: سند مهندسی فرهنگی در سال 91 در دولت قبلی ابلاغ و در سال 93 در دولت جدید برای اجرا ابلاغ شده و تک‌تک دستگاه‌هایی که انجام ندادند، مجرمند.

دستگاه‌هایی که سند مهندسی فرهنگی را اجرا نکردند، مجرمند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع «کاسبان رومینا» با حضور فاطمه اسفندیاری (معون فرهنگی حوزه علمیه خواهران، استاد دانشگاه و پژوهشگر مهارت‌های ارتباطی) و در تماس تلفنی با کبری خزعلی (نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده) و روح الله مؤمن نسب (کارشناس فضای مجازی) از رادیو گفت‌وگو پخش شد.

خزعلی درباره بعضی که قضیه قتل رومینا را برای افزایش فالوئر و جذب سرمایه مصادره به مطلوب می‌کنند، گفت: در موضوعات اجتماعی پیچیده باید با متخصصان از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و حقوقی صحبت کنیم و با سطحی‌نگری نمی‌توانیم پیشگیری، درمان یا حکم اعدام صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه حاضرم برای شما در داخل و خارج فهرستی از این مسائل تهیه کنم، افزود: وقتی به این سبک زندگی غربی نگاه کنیم، می‌بینیم در فرانسه 219 هزار خشونت منجر به قتل زنان داشتیم.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور زنان و خانواده درباره انحلال کمیسیون سبک زندگی و احساس خلأ با نرفتن 33 سند تهیه شده به صحن علنی مجلس توضیح داد: بعضی اسناد تصویب شده است و سند مهندسی فرهنگی در سال 91 در دولت قبلی ابلاغ و در سال 93 در دولت جدید برای اجرا ابلاغ شده و تک‌تک دستگاه‌هایی که انجام ندادند، مجرمند و تمام حقوقی که برای کودک در زمینه سند تربیت جنسی قبل و بعد از ازدواج به کمک خانواده و مربیان پرورشی محقق می‌شد، در آن سند وجود دارد، اما اجرا نکردیم.

خزعلی افزود: اگر دین را کنار بگذاریم و از دنیا الگو بگیریم، با این آموزش‌های بسیار باز، بچه و نوجوان در 8 و 10 سالگی دچار انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها در 12 سالگی سقط جنین می‌کنند. خارجی‌ها در حال بازگشت هستند، اما ما درحال تکرار این تجربه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا، کانادا و انگلیس الگوی خانواده محور را شروع کردند، عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم ازدواج زودرس اتفاق بیفتد یا درس و تحصیل بچه‌ها با مشکل مواجه شود، اما وقتی به فاجعه‌ای مانند رومینا رسید اگر ازدواج می‌کرد، بهتر بود یا کشته شدن؟

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور زنان و خانواده با اشاره به مدیریت نشدن اینترنت گفت: متأسفانه اینترنت ملی که بتواند مدیریت شده در اختیار نوجوانان و مردم قرار گیرد، نداریم. این شبکه بین المللی است و ارتباط ما را با اینترنت دنیا قطع نمی‌کند و پاک است.

خزعلی در پایان گفت: به جای تصمیم‌های منفعلانه، بهتر است که قوانین خودمان را در زمینه تربیت عاطفی و جنسی کودک اجرا کنیم.

توصیه اسلام به پیشگیری از حوادث و عفت‌ورزی

در ادامه، اسفندیاری با اشاره به مسأله رومینا گفت: اگر بخواهیم بر مبنای نگرش اسلام مسائل را ارزشیابی کنیم، تلاش می‌کنیم ارزیابی کنیم چه عواملی سبب شد که چنین اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه قبلاً به عوامل اجتماعی، قضایی و کوتاهی‌های به وجود آمده اشاره شد، افزود: این واقعه یک روزه و یک شبه اتفاق نیفتاد و عوامل مختلفی می‌توانستند دخیل شوند تا شاهد آن نباشیم. اسلام پیشگیری و عفت ورزی را توصیه می‌کند. اسلام نیامده تا بگوید زن و مرد با هم رابطه نداشته باشند، اتفاقا در فرمایشات امیرالمومنین آمده که چطور پیامبر با خانم‌ها با اخلاقی نیکو برخورد می‌کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران با اشاره به دستورهای اسلامی عنوان کرد: اگر دستور اسلام را به صورت پیشگیرانه و همراه با آموزه‌های سنتی خودمان اجرا کنیم، چیزی کم نداریم. اسلامی که به پدر گفته اگر فرزند را ارتزاق کنی، درهای رحمت به روی تو باز می‌شود، درباره زنده به‌گور کردن فرزندان نیز در عصر جاهلیت صحبت کرده که به کدامین گناه کشته می‌شوند؟...

اسفندیاری در پایان گفت: تنها در این صورت است که خانواده قبل از ایجاد چالش مدیریت شده و به سرمنزل امن می‌رسد.

فضای مجازی قتلگاه نوجوانان

 مؤمن نسب (کارشناس فضای مجازی) درباره مدیریت فضای مجازی و موضوع رومینا گفت: برای موضوع کودکان و فضای مجازی در تمام دنیا برنامه‌ریزی وجود دارد، اما هیچ کشوری فرزندان آینده کشورش را در اختیار جهنمی با دروازه‌های بهشت نمی‌گذارد.

وی تأکید کرد: کودکان بسیاری قربانی فضای مجازی شدند و فقط شامل رومینا نمی‌شود. این فقط شامل کشتن جسم نمی‌شود بلکه کشتار شامل روح، فرهنگ، باور و نظام خانواده در یک کشور می‌شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب فضای مجازی تبدیل به قتلگاه نوجوانان و جوانان شده و این به تدریج اتفاق افتاده است.

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: حواسمان باششد که با دو گیگابایت اینترنت هدیه، افراد می‌توانند 200 کلیپ غیراخلاقی ببینند و ما نیز قانون مدونی برای اجرای این موضوع نداریم.

مؤمن نسب با طرح مثالی در این رابطه در کشورهای خارجی گفت: سال 1998 در ایالات متحده آمریکا قانون صلاحیت دسترسی و نزاکت اطلاعات تصویب شد. در یک ماده از این قانون نوشته اگر فرزند زیر 12 سال خانواده‌ای وارد شبکه اجتماعی نا امن شود و فرزند زیر 16 سال از بازی‌ها یا محتوای نامناسب با سنش بهره ببرد، دادگاه باید این بچه را از خانواده بگیرد و به پرورشگاه بدهد

وی تأکید کرد: سرعت اینترنت باید متناسب با موقعیت، جنس و سن افراد متفاوت باشد. منطقی نیست یک فرد 5 ساله و 50 ساله به طور واحد از یک نوع اینترنت استفاده کنند و در کشور ما شبکه ملی اطلاعات هم به همین موضوع اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول