اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فعالیت 140 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی / ایجاد 5 مرکز جامع طب بازساختی در کشور

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت 140 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول‌‌های بنیادی و طب بازساختی در کشور خبر داد و گفت: بنا داریم علاوه بر 5 مرکز جامع طب بازساختی که در دوسال گذشته ایجاد شده 5 مرکز دیگر نیز تا پایان سال در کشور راه‌اندازی کنیم.

فعالیت 140 شرکت دانش‌بنیان  در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی / ایجاد 5 مرکز جامع طب بازساختی در کشور

اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره توسعه شبکه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی در کشور، گفت: معاونت علمی در این زمینه  یک برنامه ملی تعریف است. در حال حاضر شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی به ۱۴۰ شرکت رسیده‌اند که در حوزه سلول‌ تراپی، سلول‌ درمانی و طب بازساختی فعالیت می‌کنند و خوشبختانه ۱۰۰ شرکت از این دانش‌بنیان‌ها به صورت فنی احراز صلاحیت  و دانش‌بنیان شده‌اند.

* تعامل معاونت علمی و وزارت بهداشت در تولید محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی 

وی افزود: تعامل بسیار نزدیکی که بین معاونت علمی و وزارت بهداشت وجود دارد باعث شده تا محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور به تدریج وارد بازار مصرفی شود و با تایید وزارت بهداشت وارد عرصه نظام سلامت و درمان کشور شوند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: معاونت علمی تلاش کرده برنامه ملی توسعه علوم فناوری سلول‌های بنیادی را با یک نگاه تحول آفرین در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیری کند و کشور را در حوزه فناوری‌های سلامت یک قدم به بازار و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک کند. 

* ایران در حوزه سلول‌های بنیادی در منطقه جنوب غرب آسیا پیشتاز است

قادری فر گفت: هم اکنون ۵ مرکز طب بازساختی به ترتیب در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مراکز جامع طب بازساختی و سلول‌های بنیادی راه‌اندازی شده و از این منظر جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشتاز در منطقه جنوب غرب آسیا در حوزه سلول‌های بنیادی بشمار می‌رود که همزمان با پرداختن به حوزه‌های دانشی این عرصه به مقوله مهم توسعه فناوری توجه کرده است. 

وی افزود: در معاونت علمی با تدوین برنامه ملی سعی می‌کنیم مقوله مهم طب بازساختی و سلول‌درمانی را به عنوان یکی از فناوری‌های نوین و نوظهور در حوزه سلامت با کمک وزارت بهداشت تبدیل به یک برنامه رایج و روتین کنیم تا هرچه بیشتر مخاطبین و بیماران از خدمات سلول درمانی و طب بازساختی استفاده کنند. 

* ایجاد ۵ مرکز جامع طب بازساختی تا پایان سال جاری در کشور

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی به نشست سراسری مسؤولان طب بازساختی علوم پزشکی سراسر کشور که در معاونت علمی برگزار شد اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۵ مرکز جامع طب بازساختی که در دو سال گذشته ایجاد شده برنامه داریم تا پایان سال جاری ۵ مرکز دیگر در مجموعه‌‌هایی مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی یزد و علوم پزشکی خوزستان راه‌اندازی کنیم تا در اقصی نقاط کشور بتوانیم علاوه بر کار تحقیقات، پژوهش و مطالعات نوآورانه در این حوزه به توسعه محصولات فناورانه در زمینه سلول‌های بنیادی کمک کنیم و در این عرصه حرف‌های بیشتری برای مردم داشته باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول