اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صادرات دو میلیون تن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی در دو ماهه اول 99

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲ میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس به خارج از کشور صادر شد.

صادرات دو میلیون تن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی در دو ماهه اول 99

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حجم صادرات کالا‌های غیر نفتی در بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران به بیش از ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسید.

عفیفی پور افزود: در این مدت ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر منطقه ترانشیپ شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی در بندر شهید رجایی را ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن اعلام کرد و گفت: ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن انواع فرآورده نفتی نیز در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در مدت زمان یاد شده، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و ۱ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن نیز واردات کالای غیر نفتی داشتیم که کاهش ۲۰ درصدی را در این حوزه نشان می‌دهد.

عفیفی پور افزود: در دو ماه نخست امسال یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شد که رشد ۳۲.۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷ تن فرآورده نفتی ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۵۸۳ فروند کشتی به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد.

عفیفی پور افزود: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند کشتی با تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند نیز با تناز زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول